ΑρχικήUncategorizedΤο 2023 φέρνει αλλαγές στο σύστημα αξιολόγησης στη δημόσια διοίκηση

Το 2023 φέρνει αλλαγές στο σύστημα αξιολόγησης στη δημόσια διοίκηση

Το νέο αναθεωρημένο σύστημα αξιολόγησης αφορά σε περίπου 200.000 μονίμους υπαλλήλους και υπαλλήλους αορίστου χρόνου και 15.000 προϊσταμένους σε Δημόσιο, Αυτοδιοίκηση, ΝΠΔΔ και Ανεξάρτητες Αρχές ενώ αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή με το νέο έτος.

Η διαδικασία εφαρμόζεται για πρώτη φορά και υλοποιείται σε τρία διαδοχικά στάδια ανά έτος με αντίστοιχες συναντήσεις αξιολογητή και αξιολογούμενου κάθε Ιανουάριο, Μάιο και Δεκέμβριο. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα αξιολογικά συστήματα, δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στους προϊσταμένους, αντί για τους υπαλλήλους και γίνεται για επιδόσεις με βάση προκαθορισμένη στοχοθεσία, σε επίπεδο οργανικής μονάδας. Η βαθμολογία για τους υπαλλήλους καταργείται, ενώ οι προϊστάμενοι θα βαθμολογούνται από το 1 έως το 5.

Ο τύπος και το περιεχόμενο των εντύπων που θα συμπληρωθούν κατά τη διαδικασία έχουν καθοριστεί με απόφαση που υπέγραψε πρόσφατα ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης.

ΤΑ ΝΕΑ ΕΝΤΥΠΑ

Για την αξιολόγηση των προϊσταμένων συντάσσονται τα έντυπα «Επίτευξης Στόχων Προϊσταμένου», «Αποτύπωσης Δεξιοτήτων Προϊσταμένου», «Σφυγμού Ομάδας» και «Ενιαίου Σφυγμού Ομάδας», τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της «Έκθεσης Αξιολόγησης Προϊσταμένου».

Για την αξιολόγηση των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών/εκπαιδευτικών βαθμίδων, προβλέπεται το έντυπο «Αποτύπωσης Δεξιοτήτων Υπαλλήλου», το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της «Έκθεσης Αξιολόγησης Υπαλλήλου».

Επιπλέον, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, συντάσσεται τόσο για τους προϊσταμένους όσο και για τους υπαλλήλους το έντυπο «Σχεδίου Ανάπτυξης».

Στο έντυπο επίτευξης στόχων προϊσταμένου, ο αξιολογητής, που είναι ο άμεσα ιεραρχικά προϊστάμενος του αξιολογούμενου, καταχωρεί την κατηγορία και την περιγραφή του κάθε στόχου που είχε ανατεθεί στον αξιολογούμενο. Εν συνεχεία, αποτυπώνει το επίπεδο επίτευξης κάθε στόχου με βάση την περιγραφική κλίμακα, στην οποία ο βαθμός 1 αντιστοιχεί σε «πολύ χαμηλή επίτευξη του στόχου» και ο αριθμός 5 σε «σημαντική υπέρβαση στόχου». Οι επιδόσεις που βαθμολογούνται είναι για την γενικότερη εικόνα της υπηρεσίας και συγκεκριμένα για την εσωτερική οργάνωση και λειτουργία, τις παρεχόμενες υπηρεσίες, καθώς και για τις δεξιότητες και ικανότητες των υπαλλήλων της.

Στο έντυπο αποτύπωσης δεξιοτήτων προϊσταμένου αποτυπώνεται το επίπεδο εμφάνισης στοιχείων της δεξιότητας το οποίο επιδεικνύει ο αξιολογούμενος για κάθε μία από τις εννέα δεξιότητες από τις οποίες αποτελείται το λεγόμενο Ενιαίο Πλαίσιο Δεξιοτήτων. Αυτές είναι οι ακόλουθες: προσανατολισμός στον πολίτη, ομαδικότητα, προσαρμοστικότητα, προσανατολισμός στο αποτέλεσμα, οργάνωση και προγραμματισμός, επίλυση προβλημάτων και δημιουργικότητα, επαγγελματισμός και ακεραιότητα,  διαχείριση γνώσης και τέλος ηγετικότητα.