Η Παιδεία είναι υπόθεση όλων μας, για το μέλλον της χώρας μας και των παιδιών μας

25 mins read

Ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ στα 4 χρόνια παραμονής τους στην κυβερνητική εξουσία, χρησιμοποίησαν τον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας ως ένα πρόσφορο έδαφος για κομματική γυμναστική, επικοινωνιακή τακτική και ως μέσο διαφυγής από τη σκληρή πραγματικότητα.
Αφού ευτέλισαν κάθε διαδικασία διαλόγου, βομβάρδισαν την κοινή γνώμη με επικοινωνιακές πομφόλυγες και εξαγγελίες άνευ ουσίας και παιδαγωγικής επεξεργασίας.
Οι Υπουργοί παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, κύριοι Φίλης και Γαβρόγλου, αντιμετώπισαν ένα Εθνικό ζήτημα, που αφορά στο μέλλον των επομένων γενεών αλλά και της Ελλάδας, με μικροκομματικές συμπεριφορές, ιδεοληπτικές εμμονές και ξεπερασμένες συνταγές του περασμένου αιώνα και ως μέσο για τη δημιουργία εντυπώσεων και την αλλαγή της πολιτικής ατζέντας.
Εμμονικά ξήλωσαν οτιδήποτε μεταρρυθμιστικό και συναινετικό θεσπίστηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Τα ιδεοληπτικά τους νομοθετήματα και οι παρεμβάσεις ελέγχου της διοίκησης της εκπαίδευσης έχουν πάρει επί των ημερών τους «κατακλυσμιαία» μορφή. Δεν σταμάτησαν επί 4 χρόνια να αιφνιδιάζουν τους μαθητές, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και την παιδαγωγική κοινότητα. Όλα αυτά βεβαίως δεν υιοθετήθηκαν και δεν υπηρετούν κάποια παιδαγωγική πρακτική παρά μόνο τη λογική της ήσσονος προσπάθειας, την οποία ασπάζονται προσωπικά οι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ.
Όσον αφορά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για εμάς το Δημόσιο Πανεπιστήμιο αποτελεί προτεραιότητα. Θέλουμε Δημόσιο Πανεπιστήμιο διοικητικά αυτοτελές και οικονομικά αυτοδύναμο, απελευθερωμένο από τα δεσμά του κρατισμού, ανταγωνιστικό σε διεθνές επίπεδο. Αυτό είναι το ζητούμενο της νέας εποχής. Είναι όμως πλέον ώριμη ανάγκη και πρέπει να προχωρήσει με την Συνταγματική Αναθεώρηση η δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Για μας το τρίπτυχο για την ακαδημαϊκή ολοκλήρωση είναι λογοδοσία – διαφάνεια – αξιολόγηση. Να θυμηθούμε ότι ο Νόμος 1268/82, νόμος ΠΑΣΟΚ, ήταν αυτός που άλλαξε την πορεία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Με τον ν. 4009/2011, που ψηφίσθηκε από τα 5/6 της Βουλής και αποτέλεσε μια μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, ορίσθηκε η Ακαδημαϊκή Ελευθερία, επαναπροσδιορίσθηκε το κανονιστικό πλαίσιο αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ, ορίστηκαν τα όργανα διοίκησης των ΑΕΙ ενώ οι Πρυτάνεις εκλέγονται ύστερα από Διεθνή Πρόσκληση. Όλα αυτά ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ να τα ανατρέψει, χωρίς διάλογο με το έτσι θέλω. Με την επαναφορά της έννοιας του ασύλου παλαιότερων εποχών. Την αντικατάσταση των Συμβουλίων Ιδρύματος από τα διακοσμητικά ΑΣΑΕΕ με απροσδιόριστη συγκρότηση. Τη δυνατότητα του Υπουργού να ιδρύει ή να καταργεί Τμήματα, Σχολές και ΑΕΙ χωρίς προηγούμενη γνώμη κανενός οργάνου. Την ενίσχυση της κομματικοποίησης στα Πανεπιστήμια μέσω της ενίσχυσης της συμμετοχής των φοιτητών στη διοίκηση του Πανεπιστημίου και των ακαδημαϊκών του μονάδων για θέματα που δεν αφορούν τους φοιτητές. Την εκλογή των μονοπρόσωπων οργάνων διοίκησης από άλλες κατηγορίες προσωπικού, πλην των μελών ΔΕΠ. Την εκλογή των αντιπρυτάνεων με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο από αυτό του πρύτανη. Τους εκτεταμένους περιορισμούς και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που εισάγονται στη λειτουργία των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών και παράλληλα την κατάργηση της αξιολόγησής τους από την Ανεξάρτητη Αρχή (ΑΔΙΠ). Το νέο δαιδαλώδες θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ, το οποίο εισάγει περαιτέρω γραφειοκρατικές διαδικασίες στη λειτουργία τους, στη διαχείριση των πόρων τους .
Το εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί και πρέπει να αποτελέσει έναν πυλώνα του κοινωνικού κράτους. Να δημιουργήσει μέσα από την κρίση ευκαιρίες και να δώσει προοπτική και ελπίδα στη νέα γενιά. Να σταματήσει το brain drain. Η Παιδεία δεν επιτρέπεται να αποτελεί μέσο για μια τη στρατηγική της συγκυρίας. Είναι υπόθεση όλων μας, για το μέλλον της χώρας μας και των παιδιών μας.

Facebook Comments

Τελευταία Νέα