«Αυτά τα ευρήματα, μας ενθαρρύνουν να συνεχίσουμε να επενδύουμε για να κάνουμε τα μεταχειρισμένα εύκολα και προσιτά σε όλους στην κοινωνία. Ωστόσο, παρά τη θετική αυτή τάση, τα μεταχειρισμένα παραμένουν ένα πολύ μικρό κομμάτι της αγοράς της μόδας. Επομένως, έχουμε πολλή δουλειά και δυνατότητες μπροστά μας».

Ποιος αγοράζει και πουλά μεταχειρισμένα ρούχα;

Οι Millennials είναι η μεγαλύτερη αγορά της Vinted, αποτελώντας το 44% των χρηστών της αγοράς, ακολουθούμενη από τη Gen X που αποτελεί το 32% των χρηστών.

H Vinted διαπίστωσε ότι οι Millennials ήταν πιο πιθανό να επενδύσουν χρήματα σε αντικείμενα που πωλούνταν στον ιστότοπο και να αγοράσουν άλλα μεταχειρισμένα, ενώ οι χρήστες Gen Z ήταν πιο πιθανό να κρατήσουν τα χρήματα που κέρδισαν από την πώληση.

Γιατί οι καταναλωτές επιλέγουν τα second hand;

H κρίση τους κόστους της ζωής συνεχίζεται, ίσως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οκτώ στους 10 χρήστες του Vinted είπαν ότι ο ιστότοπος τους δίνει τη δυνατότητα να αγοράζουν φθηνότερα αντικείμενα ή αντικείμενα που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να αντέξουν οικονομικά.

Πάντως, το 19% των χρηστών του Vinted παρακινήθηκαν να χρησιμοποιήσουν τον ιστότοπο επειδή πιστεύουν ότι η μεταπώληση είναι «το σωστό πράγμα», ειδικά στη Γαλλία και τη Γερμανία.

Το ένα πέμπτο των χρηστών του Vinted (20%) δήλωσε ότι θα εξακολουθούσε να αγοράζει μεταχειρισμένα αντικείμενα αν είχαν την ίδια τιμή με τα καινούργια.

Πως η μεταπώληση αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών;

Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 65% των χρηστών του Vinted δηλώνουν ότι προτιμούν να αγοράζουν λιγότερα αλλά πιο ακριβά αντικείμενα παρά περισσότερα είδη που είναι φθηνότερα. Το 84% των χρηστών είπε ότι τα μεταχειρισμένα είδη που αγοράζουν στο Vinted ήταν ίδιας ή καλύτερης ποιότητας από τα καινούργια.

Σχεδόν τα δύο τρίτα των μελών του Vinted (65%) είπαν ότι το ένα τέταρτο των αντικειμένων της γκαρνταρόμπας τους είναι μεταχειρισμένα και το 37% είπε ότι τα μεταχειρισμένα αποτελούν το μισό ή περισσότερο από την γκαρνταρόμπα τους.

Η έκθεση του Vinted πρότεινε επίσης ότι η πώληση μεταχειρισμένων ρούχων παρακινεί τους πωλητές να φροντίζουν καλύτερα τα ρούχα τους. Πάνω από το ένα τρίτο (36%) των χρηστών δήλωσαν ότι ήταν πιο προσεκτικοί με τα ρούχα λόγω της ευκαιρίας που έχουν στο μέλλον να τα μεταπωλήσουν.

Αυτό μπορεί επίσης να παρακινεί τους χρήστες του Vinted να ξοδέψουν περισσότερα για κάθε νέο ρούχο που αγοράζουν, με το 22% να λέει ότι αγοράζει προϊόντα καλύτερης ποιότητας γνωρίζοντας ότι μπορεί αργότερα να τα ξαναπουλήσει.

Βοηθούν οι πωλήσεις μεταχειρισμένων το κλίμα και τον πλανήτη;

Οι ερευνητές υπολόγισαν ότι κάθε μεταχειρισμένη αγορά εξοικονομεί περίπου 1,25 κιλά σε εκπομπές CO2e και συνολικά οι χρήστες Vinted έχουν εξοικονομήσει περίπου 679 κιλοτόνους CO2 αγοράζοντας μεταχειρισμένα αντί για καινούργια το 2023.

Για ορισμένα προϊόντα, αυτό αναμένεται να είναι υψηλότερο – σε 2 κιλά CO2e για τα γυναικεία τζιν και 2,44 κιλά CO2e για τα ανδρικά κοστούμια και σακάκια.

Οι περισσότεροι πωλητές στο Vinted (88%) είπαν ότι τα αντικείμενα που πωλούν στον ιστότοπο θα μπορούσαν να φορεθούν για όσο διάστημα θα μπορούσε να φορεθεί κι ένα ολοκαίνουργιο αντικείμενο.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η αγορά μεταπώλησης θα εξακολουθεί να έχει αντίκτυπο στο κλίμα, ιδίως μέσω των παραδόσεων, της συσκευασίας και των εργασιών.

Η Vinted ανέφερε αύξηση στις εκπομπές της ανά παράδοση, την οποία απέδωσε σε μια αλλαγή στα μοντέλα υπολογισμού της Vaayu για μεμονωμένα δέματα, αυξάνοντας από 1,63 kg CO2e ανά παράδοση το 2023, από 1,28 kg CO2e το 2021.

Η εταιρεία εστιάζει στις λειτουργίες εφοδιαστικής της για να μειώσει τον αντίκτυπο των παραδόσεων, προωθώντας τα σημεία παραλαβής στους χρήστες της, καθώς αυτά απαιτούν λιγότερες παραδόσεις. Το 2022, το 75% των παραγγελιών Vinted συγκεντρώθηκαν από σημεία παραλαβής αντί να παραδοθούν στα σπίτια.

Η διευθύντρια βιωσιμότητας της Vinted, Marianne Gybels, δήλωσε: «Αρχίζουμε να βλέπουμε τον ευρύτερο αντίκτυπο που έχει η μεταπώληση στις αγοραστικές συνήθειες των ανθρώπων, κάτι που είναι πολλά υποσχόμενο για το κλίμα. Αυτές οι πληροφορίες θα μας βοηθήσουν να αναπτύξουμε περαιτέρω τη στρατηγική μας για τη βιωσιμότητα και να αυξήσουμε τον θετικό αντίκτυπο των συναλλαγών από δεύτερο χέρι. Ταυτόχρονα, εργαζόμαστε σκληρά για να μειώσουμε τις εκπομπές από τις δικές μας δραστηριότητες. Πιστεύουμε ότι αυτά τα δύο πράγματα πρέπει να πάνε χέρι-χέρι».

Τον Μάρτιο του 2024, μια έκθεση της Thredup υπολόγισε ότι η παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων ενδυμάτων θα αξίζει 350 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028 και θα αποτελεί το 10% της αγοράς μόδας παγκοσμίως έως το 2025.