Πριν από ακριβώς 25 χρόνια, στις 29 Ιανουαρίου 2000, εγκαινιάζεται το μέτρο της Αθήνας.
Η κοσμοσυρροή είναι τέτοια που αναγκάζει τους υπεύθυνους της Αττικό Μετρό να ανοιγοκλείνουν κάθε τόσο τις εισόδους των σταθμών για να αποτραπούν ατυχήματα.
Ο κόσμος που επισκέφτηκε το μετρό την πρώτη μέρα λειτουργίας του, έφθασε το 1.000.000. Η υποδοχή του κοινού ήταν ενθουσιώδης, ενώ εντύπωση προκάλεσε η «καθαριότητα και η αισθητική των σταθμών, καθώς και η ταχύτητα του μέσου».
Αρχικά, εγκαινιάστηκαν και λειτούργησαν τα δύο πρώτα τμήματα των νέων γραμμών: το τμήμα Σεπόλια – Σύνταγμα της Γραμμής 2 με επτά σταθμούς και το τμήμα Σύνταγμα – Εθνική Άμυνατης Γραμμής 3, επίσης με επτά σταθμούς.
Επιπλέον 5 χιλιόμετρα με 5 σταθμούς στο τμήμα Σύνταγμα – Δάφνη της Γραμμής 2, τέθηκαν σε λειτουργία στις 15 Νοεμβρίου του ίδιου έτους. Το τμήμα του βασικού έργου Σύνταγμα – Μοναστηράκι της Γραμμής 3, με 1,4 χλμ. σήραγγας και έναν σταθμό, παραδόθηκε τελικά σε λειτουργία τον Απρίλιο του 2003.
Τον Ιούλιο του 2004 παραδόθηκε η επέκταση προς το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, ώστε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Για την ιστορία, από τις 30 Ιανουαρίου, ξεκίνησε η κανονική λειτουργία του αθηναϊκού μετρό, με την καταβολή εισιτηρίου.