Ο Όμιλος Prada ολοκλήρωσε την εξαγορά του ανταγωνιστή του στο Μιλάνο, Versace, σε μια συμφωνία ύψους 1,4 δισ. δολαρίων σε μετρητά, η οποία φέρνει το fashion brand που είναι γνωστό για τις «sexy» σιλουέτες του κάτω από την ίδια ομπρέλα με την «ugly chic» αισθητική της Prada και την νεανική, trend-driven εικόνα του Miu Miu.
Η πολυαναμενόμενη συμφωνία αναμένεται να επανεκκινήσει την πορεία της Versace, μετά τις μέτριες επιδόσεις της στην μετά-πανδημική περίοδο ως μέρος του αμερικανικού ομίλου πολυτελείας Capri Holdings.
Η Prada ανέφερε σε μια λιτή ανακοίνωση ότι η εξαγορά ολοκληρώθηκε μετά τη λήψη όλων των απαραίτητων ρυθμιστικών εγκρίσεων. Η Capri Holdings, η οποία έχει στην ιδιοκτησία της τα Michael Kors και Jimmy Choo, ανακοίνωσε ότι τα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή χρέους.
Η Donatella Versace καλωσόρισε τη συμφωνία με μια ανάρτηση στο Instagram, η οποία συνέπεσε και με τα γενέθλια του αείμνηστου αδελφού της και ιδρυτή του brand, Gianni Versace.
«Σήμερα είναι η μέρα σου και η μέρα που η Versace εντάσσεται στην οικογένεια Prada. Σκέφτομαι το χαμόγελο που θα είχες στο πρόσωπό σου», έγραψε, αναρτώντας και μια φωτογραφία του 1979 με τον Gianni Versace και την Miuccia Prada.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο διάδοχος της Prada, Lorenzo Bertelli, αναλαμβάνει να καθοδηγήσει τη νέα εποχή της Versace ως εκτελεστικός πρόεδρος, παράλληλα με τους ρόλους του ως διευθυντής μάρκετινγκ του ομίλου και επικεφαλής βιωσιμότητας.
Ο γιος της συν-καλλιτεχνικής διευθύντριας Miuccia Prada και του επί δεκαετίες προέδρου του ομίλου Patrizio Bertelli έχει δηλώσει ότι δεν αναμένει άμεσες αλλαγές στη διοικητική ομάδα της Versace, παρότι έχει επισημάνει πως το brand, που βρίσκεται στα 10 πιο αναγνωρίσιμα παγκοσμίως, υποαποδίδει στην αγορά εδώ και χρόνια.
Η Prada έχει τονίσει ότι το 47 ετών brand της Versace διαθέτει «σημαντικές ανεκμετάλλευτες δυνατότητες ανάπτυξης».
Η Versace βρίσκεται σε διαδικασία δημιουργικής ανανέωσης υπό τον νέο σχεδιαστή, Dario Vitale, ο οποίος παρουσίασε την πρώτη του συλλογή κατά τη διάρκεια της Milan Fashion Week τον Σεπτέμβριο. Προηγουμένως ήταν επικεφαλής design στο Miu Miu, όμως η μετακίνησή του στη Versace —όπως διευκρίνισαν τα στελέχη— δεν συνδέεται με τη συμφωνία Prada-Versace.
Η Capri Holdings είχε αγοράσει τη Versace έναντι 2 δισ. δολαρίων το 2018, αλλά αντιμετώπιζε δυσκολίες στο να τοποθετήσει το έντονα εκφραστικό brand στην πρόσφατη εποχή του λεγόμενου «quiet luxury».
Ο πρόεδρος της Capri Holdings, John D. Idol, δήλωσε ότι «η Prada είναι ο ιδανικός εταίρος για να οδηγήσει αυτόν τον θρυλικό οίκο πολυτελείας στη νέα εποχή ανάπτυξής του».
Η Versace αντιπροσώπευε το 20% των εσόδων της Capri Holdings για το 2024, τα οποία ανήλθαν σε 5,2 δισ. ευρώ.
Όταν η Prada ανακοίνωσε τη συμφωνία τον Απρίλιο, είχε επισημάνει ότι η Versace θα αντιπροσωπεύει το 13% των pro-forma εσόδων του Ομίλου Prada, με το Miu Miu στο 22% και την Prada στο 64%. Ο Όμιλος Prada —που περιλαμβάνει επίσης το brand υποδημάτων Church’s— κατέγραψε αύξηση 17% στα έσοδα, τα οποία έφτασαν τα 5,4 δισ. ευρώ το 2023.
Ο Όμιλος Prada έχει ήδη ξεκινήσει τις διαδικασίες ενσωμάτωσης της Versace στο ιταλικό δίκτυο παραγωγής του, ένα σημείο ιδιαίτερης σημασίας και υπερηφάνειας για την εταιρεία.
«Είτε φτιάχνεις μια τσάντα για ένα brand είτε για άλλο, το know-how είναι το ίδιο», δήλωσε ο Bertelli σε δημοσιογράφους την περασμένη εβδομάδα στο εργοστάσιο δερμάτινων ειδών του ομίλου στη Scandicci, το οποίο κατασκευάζει ήδη τσάντες για τα Prada και Miu Miu και σύντομα θα προσθέσει και τη Versace.
Οι τεχνίτες έραβαν χερούλια σε δερμάτινες τσάντες και έκοβαν δέρμα με laser machines μέσα στο εργοστάσιο, ενώ νέοι μαθητευόμενοι μάθαιναν την τέχνη στο πλαίσιο της 25χρονης ακαδημίας της Prada. Εκεί έχουν εκπαιδευτεί περίπου 570 νέοι τεχνίτες μέσα από το πρόγραμμα κατάρτισης του ομίλου στις περιοχές Τοσκάνης, Μάρκε, Βένετο και Ούμπρια.
Πέρυσι, η Prada προσέλαβε το 70% των 120 τεχνιτών που εκπαιδεύτηκαν στην ακαδημία. Ο αριθμός των μαθητευόμενων αυξήθηκε φέτος κατά 28%, φτάνοντας τους 152.
Ο Όμιλος Prada έχει επενδύσει 60 εκατ. ευρώ φέτος στην εφοδιαστική του αλυσίδα, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου εργοστασίου δερμάτινων ειδών κοντά στη Σιένα, ενός νέου εργοστασίου πλεκτού κοντά στην Περούτζια, καθώς και ενίσχυση της παραγωγής στο εργοστάσιο υποδημάτων Church’s στο Ηνωμένο Βασίλειο και επέκταση ενός ακόμη εργοστασίου στην Τοσκάνη. Αυτές οι επενδύσεις έρχονται επιπλέον των 200 εκατ. ευρώ που επένδυσε ο όμιλος την περίοδο 2019–2024.
Πηγή: abcnews.go.com

