Δεν είναι μόνο ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης που πήρε αποστάσεις (το λιγότερο…) από τον Δημήτρη Αβραμόπουλο με μια διαρροή πηγών της ΕΛΑΣ με την οποία επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει προνομιακή μεταχείριση για κανέναν. Ηταν η απάντηση της Κατεχάκη στη δήλωση του πρώην Επιτρόπου ότι το ένταλμα σύλληψης των βελγικών δικαστικών αρχών έμεινε στο συρτάρι του Μ. Χρυσοχοϊδη για κάποια 24ωρα χωρίς ο ίδιος να ενημερωθεί. Η γενική εικόνα είναι ότι ο βουλευτής Ηλείας και πρώην υπουργός δεν εισπράττει τη συμπαράσταση και την αλληλεγγύη των συναδέλφων του και των κυβερνητικών στελεχών. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τις δημόσιες τοποθετήσεις τους και από την απροθυμία τους να τον στηρίξουν με ειλικρινή διάθεση.
Η στήλη γνωρίζει, για παράδειγμα, ότι υπουργός αποδέχθηκε πρόσκληση για συνέντευξη υπό τον όρο ότι δεν θα πιεστεί με ερωτήσεις για την υπόθεση Αβραμόπουλου πέρα από ένα γενικό σχόλιο. Αλλωστε, από το Μέγαρο Μαξίμου υπάρχει μάλλον αποφευκτική διάθεση και αυτή η κατάσταση, καθόλου ευνοϊκή για τον Δ. Αβραμόπουλο, αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι την ψηφοφορία για την άρση της ασυλίας του στο τέλος της επόμενης εβδομάδας. Ο ίδιος, πάντως, θα πάρει το λόγο στη Βουλή και ήδη γίνονται ειρωνικά σχόλια πίσω από την πλάτη του ότι θα είναι η μοναδική φορά στη διάρκεια της θητείας του που θα δώσει μια κοινοβουλευτική μάχη.
Μόλις έναν μήνα μετά την παρουσίαση του κόμματος “Ελπίδα για τη Δημοκρατία”, οι πρώτες αποχωρήσεις στελεχών (Κοκοτσάκης, Παπανικολάου, Σαββίδης), με δηλώσεις απογοήτευσης και κριτικής, ρίχνουν βαριά σκιά στην προσπάθεια της Μαρίας Καρυστιανού. Η ίδια αντιδρά επιθετικά καταγγέλλοντας πόλεμο που δέχεται το κόμμα της από κέντρα τα οποία, όπως συνήθως συμβαίνει σ αυτές τις περιπτώσεις, δεν κατονομάζει. Στις δημοσκοπήσεις, πάντως, αντέχει με κάποια υποχώρηση. Μια εξήγηση που δίνει δημοσκόπος μιλώντας στη στήλη είναι ότι το κοινό το οποίο την ακολουθεί δεν ενδιαφέρεται ούτε για τη δημοκρατικότητα στη λειτουργία του κόμματος ούτε για τη στερεότητα των προγραμματικών θέσεων. Την επιλέγει ως φωνή διαμαρτυρίας και καταγγελίας του συστήματος και αδιαφορεί για τα υπόλοιπα. Στην πράξη θα φανεί πόσο μπορεί να διαρκέσει αυτή η πολιτική ανθεκτικότητα που δείχνει η “Ελπίδα για τη Δημοκρατία” παρόλο που φυλλορροεί και χωρίς συγκροτημένη ομάδα εκπροσώπησης στα ΜΜΕ.
Ο εορτασμός των 30 χρόνων από το θάνατο του Ανδρέα Παπανδρέου έφερε μια κάποια ανύψωση ηθικού στο ΠΑΣΟΚ παρά το δυσμενές δημοσκοπικό περιβάλλον. Σύμφωνα με πληροφορίες από συνεργάτες του, ο Νίκος Ανδρουλάκης δεν πρόκειται να αναθεωρήσει τη στρατηγική της διεκδίκησης της εκλογικής νίκης έστω με μία ψήφο, των κλειστών χαρτιών για τις μετεκλογικές συνεργασίες και της άρνησης προσέγγισης με το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα. Αντίθετα, θα επιμείνει στο διμέτωπο αγώνα σκληραίνοντας μάλιστα τη στάση του απέναντι στην Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη την οποία αντιμετωπίζει σαν ένα άκρως αρχηγικό, προσωποκεντρικό κόμμα που δεν μπορεί να εγγυηθεί την πολιτική αλλαγή γιατί εκφράζει ένα κλειστό σύστημα εξουσίας όπως εκείνο της ΝΔ του Κυρ. Μητσοτάκη. Κατά τις ίδιες πηγές, θα συνεχίσει να καταγγέλλει τον Αλ. Τσίπρα για εξαρτήσεις από κέντρα της ολιγαρχίας αντιπαραθέτοντας τη δική του αξιοπιστία και ανεξαρτησία την οποία προβάλλει ως το σημαντικότερο πολιτικό του πλεονέκτημα. Με αυτή τη στρατηγική προφανώς δεν συμφωνεί ο Χάρης Δούκας και γι αυτό η εσωκομματική ηρεμία στο ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να θεωρείται διασφαλισμένη. Σε καμία περίπτωση…

