Αφορισμός: Τι σημαίνει, πότε επιβάλλεται και η δυνατότητα Αμβρόσιου να αφορίζει

16 mins read

Συνέχεια στους αφορισμούς έδωσε ο Αμβρόσιος, ο οποίος μετά τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τη Νίκη Κεραμέως και τον Νίκο Χαρδαλιά, αποφάσισε να αφορίσει τους Ηλία Μόσιαλο-Χρήστο Χωμενίδη. Το ερώτημα το οποίο όμως που δημιουργείται από πολλούς είναι «τι είναι αφορισμός» και αν έχει αυτή τη δυνατότητα ο πρώην Μητροπολίτης Αιγιαλείας και Καλαβρύτων;

Στην πραγματικότητα ο αφορισμός αποτελεί εκκλησιαστική ποινή, με την οποία μέλος ενός χριστιανικού δόγματος αποκλείεται εντελώς από τη χριστιανική κοινότητα, ως τιμωρία για πολύ σοβαρά αμαρτήματα στα οποία περιέπεσε.

Μπορεί ο Αμβρόσιος ν’ αφορίσει κάποιον; Στην ουσία όχι, γιατί ο μεγάλος αφορισμός, όπως λέγεται, ή το ανάθεμα μετά τη μεταπολίτευση και με τον νέο καταστατικό χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος (Ν.590/1977) επιβάλλεται μόνο με απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, δηλαδή όλων των εν ενεργεία Μητροπολιτών και μάλιστα με απόφασή της η οποία πρέπει να ληφθεί με αυξημένη πλειοψηφία (2/3 του όλου αριθμού των μελών της)

Το ekklisiaonline.gr, αναφέρει:

ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ: Θρησκευτικές ποινές είναι οι περιορισμοί που τίθενται από τις θρησκευτικές κοινότητες όταν ένα μέλος ή μια ομάδα μελών της δεν ανταποκρίνονται σε ουσιώδεις επιταγές της. Οι καταδίκες και οι κυρώσεις που έπονται μπορεί να περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την απομάκρυνση, τη διακοπή της επικοινωνίας, τη διαπόμπευση ή ακόμη και την θανάτωση του μέλους ανάλογα με την θρησκευτική ομάδα ή κοινότητα και την εποχή. Η πρακτική αυτή αποτελεί θρησκευτική καταδίκη με σκοπό την αποστέρηση ή την παύση της ιδιότητας του μέλους σε μια θρησκευτική κοινότητα.Θρησκευτικοί όροι όπως αφορισμός, ακοινωνησία, ανάθεμα, επιτίμιο, αποκοπή, «αποκλεισμός από την (επι)κοινωνία» (excommunicatio), «καθιστώ κάποιον αποσυνάγωγο» (χέρεμ), τακφίρ και γιάτι (ή βάρνα) είναι μερικοί μόνο από τους όρους που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν ελαφρύτερους ή σοβαρότερους περιορισμούς που βρίσκονται σε χρήση από ποικίλα θρησκεύματα.

«Η Βιβλική βάση του αφορισμού ή της αποκοπής από το σώμα της εκκλησίας είναι το ἀνάθεμα». Οι σχετικές αναφορές βρίσκονται στην Επιστολή Προς Γαλάτας 1:8,

Νέα Μετάφραση Βίβλου: «Αλλά κι αν εμείς ή ακόμη κι ένας άγγελος από τον ουρανό σάς κηρύξει ένα ευαγγέλιο διαφορετικό από το ευαγγέλιο που σας κηρύξαμε, αυτός να είναι ανάθεμα!» Επίσης, στην Πρώτη Επιστολή προς Κορινθίους 16:22 αναφέρεται:

«Όποιος δεν αγαπάει τον Κύριο Ιησού Χριστό ας είναι χωρισμένος από το σώμα της εκκλησίας». Το τελευταίο μέρος του εδαφίου άλλες μεταφράσεις το αποδίδουν «ας είναι καταραμένος».

Facebook Comments

Τελευταία Νέα