ΑρχικήΕπικαιρότηταΛαμπρόπουλος: «Το μεγάλο ψέμα του σταθμάρχη με το κλειδί»

Λαμπρόπουλος: «Το μεγάλο ψέμα του σταθμάρχη με το κλειδί»

Ο μηχανοδηγός του τρένου προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας, μετά το μοιραίο σφάλμα του σταθμάρχη.

Οι συνομιλίες δεν γίνονται καμιά φορά από τον ασύρματο αλλά από άλλα τηλέφωνα. Σύμφωνα με την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ ο  μηχανοδηγός της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας, Γιώργος Κουτσούμπας, φαίνεται ότι για 17 λεπτά, δηλαδή από τις 23:04 ως τις 23:21 όταν το Intercity συγκρούστηκε μετωπικά με την εμπορική αμαξοστοιχία, προσπαθούσε απελπισμένα να μιλήσει με κάποιον ώστε να σταματήσει την πορεία προς τον θάνατο.

Είχε αλλάξει η βάρδια στους μηχανοδηγούς

Όπως αποκαλύπτει το «Live News» κι ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, ο μηχανοδηγός του Intercity, χωρίς να έχει την επιβεβαίωση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, βασίστηκε στην εμπειρία του. Θεωρώντας σχεδόν βέβαιο λοιπόν, ότι υπάρχει εμπορική αμαξοστοιχία η οποία έρχεται από Θεσσαλονίκη στην ίδια γραμμή, άρχισε να καλεί τους μηχανοδηγούς του εμπορικού που εκτιμούσε ότι έκαναν το δρομολόγιο εκείνο το βράδυ. Την παρολίγο τραγωδία απεσόβησε ο ίδιος ο μηχανοδηγός του προαστιακού καθώς συνειδητοποίησε πως έχει προσπεράσει το κλειδί εισόδου στην αποβάθρα. Ο μηχανοδηγός σταμάτησε την αμαξοστοιχία και ενημέρωσε τον σταθμάρχη, ο οποίος επικαλείται ότι «φλασάρει»το κλειδί, και έδωσε εντολή στον προαστιακό να κάνει όπισθεν.

Η βάρδια είχε αλλάξει

«Ο μηχανοδηγός του Intercity έπαιρνε τηλέφωνα και αναζητούσε τους μηχανοδηγούς της εμπορικής. Αλλά τα παιδιά είχαν αλλάξει τη βάρδιά τους και ήταν άλλοι στη θέση τους. Άλλοι ήταν κανονικά να κάνουν αυτό το δρομολόγιο και άλλοι πήγαν τελικά. Ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός του Intercity) προσπάθησε να διαπιστώσει εάν ερχόταν τρένο κατά πάνω του».

«Ο μοιραίος σταθμάρχης δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί τον πίνακα ελέγχου»

Ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του, ούτε να «χαράζει» δρομολόγια. Αυτό λένε οι ειδικοί.

Γιατί εάν μπορούσε να διαβάσει τις ενδείξεις, είχε τρία λεπτά, 180 δευτερόλεπτα, να κάνει διορθωτικές κινήσεις για να αποτραπεί η τραγωδία στα Τέμπη.

Από τις 23:04 που έφυγε το μοιραίο τρένο 62 από τον σταθμό της Λάρισας, ως τις 23:07, μια απόσταση 5,5 χλμ. το τοπικό σύστημα σηματοδότησης και ο πίνακας χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του ο σταθμάρχης, τον προειδοποιούσε ότι η πορεία του τρένου είναι λανθασμένη.