Η μέχρι πρότινος άγνωστη στους περισςότερους, ΡΑΣ, έχει βγάλει κάποιες ανακοινώσεις μετά το δυστύχημα, όμως η ίδια η κυρία Τσιαπαρίκου δεν έχει εμφανιστεί πουθενά- Η ευρωπαϊκή αρχή βγάζει «στη σέντρα» τη ΡΑΣ.
“Η ΡΑΣ μέσα από το θεσμικό της ρόλο εξαντλεί κάθε δυνατότητα για την ποιοτική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, ώστε ο σιδηρόδρομος να γίνει πιο φιλικός, αξιόπιστος και ασφαλές μεταφορικό μέσον” δήλωνε το 2017 η επικεφαλής της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, κα Ιωάννα Τσιαπαρίκου.
Μιλώντας στη Βουλή τότε, η πρόεδρος της ΡΑΣ «έδωσε στις προτεραιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, τονίζοντας ότι για πρώτη φορά ενέκρινε ολοκληρωμένο σχέδιο για τον έλεγχο της διαχείρισης της ασφάλειας», όπως έγραφαν τότε τα ρεπορτάζ.
Ωστόσο, η ευρωπαϊκή αρχή για τους σιδηροδρόμους, επιρρίπτει ευθύνες στη ΡΑΣ. Συγκεκριμένα, βγάζει τη ΡΑΣ στη «σέντρα» ο εκτελεστικός διευθυντής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ (ERA), Γιόζεφ Ντόπελμπάουερ σε συνέντευξη του στο newmoney.
Ο Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ ξεκαθαρίζει ότι αποκλειστικά υπεύθυνη για τον έλεγχο της ασφάλειας των σιδηροδρόμων είναι η ΡΑΣ και αποκαλύπτει ότι η ανεπάρκεια της Ρυθμιστικής Αρχής ήταν γνωστή και στην Ευρώπη και στο ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών.
Ο επικεφαλής του ERA εξηγεί γιατί τα περίφημα πιστοποιητικά ασφαλείας της Hellenic Train ήταν πρακτικά «άδειο ρούχο» και παραδέχεται ότι ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός δεν κατάφερε να διασφαλίσει την ασφαλή λειτουργία των τρένων στην Ελλάδα.