ΑρχικήΚόσμοςAir India: Βρέθηκε και το δεύτερο μαύρο κουτί - Νέο βίντεο από...

Air India: Βρέθηκε και το δεύτερο μαύρο κουτί – Νέο βίντεο από τη συντριβή

Ένα νέο βίντεο έρχεται στο φως της δημοσιότητας και δείχνει το Boeing 787 της Air India να χάνει την ισχύ του αμέσως μετά την απογείωσή του, με αποτέλεσμα να συντριβεί και να χάσουν τη ζωή τους 241 επιβάτες.

Το βίντεο φαίνεται να δείχνει την ενεργοποίηση της βοηθητικής τουρμπίνας RAM (Ram Air Turbine – RAT) κάτω από το δεξί φτερό του Boeing 787 λίγο πριν τη συντριβή του κοντά στην πόλη Αχμενταμπάντ, στις 12 Ιουνίου.

Η παρουσία της RAT υποδηλώνει απώλεια ισχύος ή ακόμη και απώλεια και των δύο κινητήρων, σύμφωνα με ειδικούς της αεροπορίας. Η τουρμπίνα ενεργοποιείται αυτόματα σε περίπτωση απόλυτης απώλειας ηλεκτρικής ή κινητήριας ισχύος.

Η πτήση AI171 της Air India είχε απογειωθεί από την Αχμενταμπάντ με προορισμό το Λονδίνο Γκάτγουικ, με 242 άτομα — 230 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος.

Το αεροσκάφος συνετρίβη σε φοιτητική εστία, προκαλώντας τον θάνατο 241 ανθρώπων και πάνω από 38 κατοίκων στο έδαφος.

Ένας μόνο επιζών, ο Βρετανοϊνδός Vishwash Kumar Ramesh, κατάφερε να βγει ζωντανός από τα συντρίμμια.

Οι αρχές εξετάζουν διάφορα πιθανά αίτια, όπως:

  • Μηχανικές βλάβες στους κινητήρες
  • Προβλήματα στο σύστημα προσγείωσης ή τα πτερύγια
  • Πλήρης απώλεια ισχύος

Έχουν ήδη ξεκινήσει τεχνικοί έλεγχοι σε όλα τα Boeing 787 της Air India (22 στον στόλο), ενώ έχουν ανακτηθεί τα μαύρα κουτιά και εξετάζονται από Ινδούς και διεθνείς ειδικούς.

Αυτή είναι η πρώτη θανατηφόρα συντριβή ενός Boeing 787 Dreamliner από τότε που μπήκε σε χρήση το 2011.

Το τραγικό περιστατικό έχει προκαλέσει νέο κύμα ανησυχίας για την ασφάλεια της Boeing, ειδικά μετά τα προβλήματα με τα 737 Max.

Εκτός από την εικόνα, ο ήχος του βίντεο αποκαλύπτει έναν υψηλής έντασης στροβιλοειδή ήχο — χαρακτηριστικό του RAT.

«Ακούγεται σαν ένα μικρό ελικοφόρο αεροπλάνο να περνά. Είναι το RAT που περιστρέφεται με υπερηχητική ταχύτητα για να παράγει την απαραίτητη ενέργεια.»

Ο μοναδικός επιζών, Vishwash Kumar Ramesh, δήλωσε από το νοσοκομείο:

«5-10 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, το αεροπλάνο φάνηκε να αιωρείται στον αέρα. Τα φώτα άρχισαν να τρεμοπαίζουν και δεν αποκτούσε ύψος. Μετά συνετρίβη ξαφνικά σε ένα κτίριο.»

Ο Schreiber πιστεύει πως αυτή η περιγραφή υποστηρίζει τη θεωρία για πλήρη απώλεια ισχύος, αφού το τρεμόπαιγμα των φώτων και ο «ήχος έκρηξης» αντιστοιχούν στη στιγμή ενεργοποίησης του RAT.

Ακούστηκε ότι ο κυβερνήτης έστειλε μήνυμα κινδύνου δηλώνοντας ότι “χάνουμε ώση”, κάτι που αποτελεί ένδειξη αστοχίας και των δύο κινητήρων.

Η Aviation Herald είχε αρχικά αποκλείσει τη διπλή βλάβη κινητήρων, αλλά ο Schreiber πιστεύει ότι έκαναν λάθος, στηριζόμενος στα νεότερα στοιχεία.

«Το νέο βίντεο και ο ήχος του, καθώς και η μαρτυρία του επιζώντα, δίνουν σαφέστερη εικόνα – αλλά μας φέρνουν ξανά στην αρχή: Γιατί απέτυχαν και οι δύο κινητήρες;»

Ο κυβερνήτης Sumeet Sabharwal, που σκοτώθηκε στη συντριβή, καθοδήγησε το αεροσκάφος μακριά από πολυκατοικίες, σώζοντας 18 οικογένειες. Παρά την τραγωδία, θεωρείται ήρωας από τους κατοίκους της περιοχής.

Η Ινδική Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων Αεροσκαφών (AAIB) έχει τα μαύρα κουτιά.

Η Βρετανική Αρχή Αεροπορικής Ασφάλειας (AAIB) έχει στείλει ειδικούς.

Η έρευνα μπορεί να διαρκέσει μήνες.