Βρυξέλλες σε Big Tech: «Αλλάξτε τους αλγορίθμούς σας, αλλιώς…»

15 mins read

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να απαιτήσει από το Facebook, το Google και το Twitter να αλλάξουν τους αλγορίθμους τους – και να αποδείξουν ότι το έχουν πράξει – για να σταματήσουν την εξάπλωση του διαδικτυακού “ψαρέματος” και των ψευδών ειδήσεων.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι οποίοι πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τις μεγαλύτερες εταιρείες κοινωνικών μέσων στον κόσμο, οι Βρυξέλλες θα απαιτήσουν επίσης από τις εταιρείες να γνωστοποιήσουν τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονται στη διάδοση παραπληροφόρησης στις πλατφόρμες τους. Ποια μέτρα λαμβάνουν, δηλαδή, είτε για την κατάργηση ή την υποβάθμιση συγκεκριμένου περιεχομένου ή λογαριασμών που προωθούν τα ψεύδη. Θα οφείλουν, μάλιστα, να παρέχουν στους χρήστες μεγαλύτερη διαφάνεια, σχετικά με τον τρόπο στόχευσής τους, μέσω ψηφιακών διαφημίσεων.

Όπως αναφέρει το Politico, τα μέτρα θα στοχεύσουν ακόμη και την πιο απομακρυσμένη χώρα ή περιοχή. Τα εργαλεία μηχανικής εκμάθησης, που οδήγησαν στην απόφαση αυτή, έχουν επικριθεί για την προώθηση ιών, μίσους ή ψευδούς περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένου υλικού που σχετίζεται με την πανδημία COVID-19. Φυσικά οι εταιρείες αρνούνται αδικήματα.

Η επερχόμενη ανακοίνωση, για την οποία μίλησαν  τρία άτομα με την προϋπόθεση της ανωνυμίας, επειδή δεν είχαν εξουσιοδότηση να μιλήσουν δημόσια, είναι μέρος μιας ανανέωσης του λεγόμενου κώδικα πρακτικής της Επιτροπής για την παραπληροφόρηση.

Το εθελοντικό σύμφωνο υπεγράφη μεταξύ των Βρυξελλών και των μεγαλύτερων φορέων κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο το 2018. Βέβαια, ένα όργανο από το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, που ελέγχει τον τρόπο με τον οποίο δαπανώνται τα κονδύλια της ΕΕ, αναμένεται να διατυπώσει σε  έκθεση που θα δημοσιευθεί την επόμενη εβδομάδα ότι η τρέχουσα συμφωνία δεν θεωρεί τις πλατφόρμες υπεύθυνες για το ρόλο τους στη διάδοση παραπληροφόρησης.

Άλλωστε, ο κώδικας δεοντολογίας στοχεύει στην παροχή μεγαλύτερης διαφάνειας ως προς τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες καταπολέμησαν τα διαδικτυακά ψεύδη, πρώτα πριν από τις ευρωπαϊκές κοινοβουλευτικές εκλογές του 2019 και τώρα κατά τη διάρκεια της συνεχιζόμενης πανδημίας, απαιτώντας από τις εταιρείες να δημοσιεύουν τακτικά ενημερώσεις σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης.

Facebook Comments