ΑρχικήΚόσμοςΗ γέφυρα της Βαλτμόρης δεν είχε σχεδιαστεί για να αντέξει τέτοια σύγκρουση-Ποιος...

Η γέφυρα της Βαλτμόρης δεν είχε σχεδιαστεί για να αντέξει τέτοια σύγκρουση-Ποιος πληρώνει τις γέφυρες στην Αμερική;

Τα άψυχα σώματα των δύο από τους έξι εργάτες που έχασαν τη ζωή τους στα παγωμένα νερά του λιμανιού της Βαλτιμόρης, στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ, ανασύρθηκαν χθες, μία μέρα μετά την κατάρρευση της γέφυρας, όταν έπεσε πάνω σε πυλώνα της ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Τα πτώματα των υπολοίπων τεσσάρων συναδέλφων τους, έγινε σαφές από τις αρχές πως πλέον θεωρούνταν νεκροί, δεν έχουν εντοπιστεί ακόμη, πρόσθεσαν οι αρχές.

Εξαιτίας της ποσότητας του μπετόν και των συντριμμιών στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα, οι δύτες «δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να κινηθούν με ασφάλεια» προς «αυτά που θεωρούμε πως είναι τα οχήματα που παγιδεύτηκαν», τόνισε ο Ρόλαντ Μπάτλερ της αστυνομίας της Μέριλαντ.  Τα θύματα επισκεύαζαν το οδόστρωμα της γέφυρας μήκους 2,6 χιλιομέτρων όταν μεγάλα τμήματά της κατέρρευσαν στον ποταμό Πατάπσκο περί τη 01:30 (τοπική ώρα· 07:30 ώρα Ελλάδας) προχθές Τρίτη, σύμφωνα με τις αρχές. Ευτυχώς, δυο μέλη του συνεργείου κατορθώθηκε να διασωθούν αμέσως μετά το δυστύχημα.

Η γέφυρα της Βαλτμόρης δεν είχε σχεδιαστεί για να αντέξει τέτοια σύγκρουση

Η γέφυρα, που χρησιμοποιούσαν καθημερινά δεκάδες χιλιάδες οχήματα, κατέρρευσε σαν πύργος από τραπουλόχαρτα — τμήμα της κατέληξε στο κατάστρωμα του πλοίου.

Ο απολογισμός των θυμάτων θα μπορούσε να είναι πολύ βαρύτερος αν το πλήρωμα του πλοίου, που έχασε για κάποια ώρα τον έλεγχο της μηχανής και των συστημάτων πλοήγησης λόγω διακοπής της ηλεκτροδότησης, δεν είχε εκπέμψει σήμα κινδύνου.

Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ, «αυτού του τύπου η γέφυρα δεν έχει σχεδιαστεί για να αντέξει μετωπική σύγκρουση με κρίσιμο πυλώνα στήριξης».

«Το κόστος της ανοικοδόμησης»

Ο αμερικανός πρόεδρος δεσμεύτηκε ότι «το ομοσπονδιακό κράτος θα πληρώσει το σύνολο του κόστους της ανοικοδόμησης» της γέφυρας, που φέρει το όνομα του στιχουργού του αμερικανικού εθνικού ύμνου. Ο Τζο Μπάιντεν παραδέχθηκε πάντως πως για την αποπεράτωση του έργου θα χρειαστεί αρκετός χρόνος.

Το διακύβευμα είναι πρωτίστως οικονομικό: η γέφυρα τεσσάρων λωρίδων με μήκος 2,6 χιλιομέτρων αποτελεί μέρος οδικού άξονα βορρά-νότου κρίσιμου για την οικονομία της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ.

Ποιος πληρώνει τις γέφυρες στις ΗΠΑ; 

Κατάσταση των γεφυρών αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ

 

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών των ηνωμένων Πολιτειών, οι γέφυρες αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του δικτύου αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ, παρέχοντας συνδέσεις σε φυσικά εμπόδια, διέλευση πάνω από σιδηροδρόμους και αυτοκινητόδρομους και συνδέσεις αυτοκινητοδρόμων.

“Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αυτοκινητοδρόμων διατηρεί μια βάση δεδομένων των γεφυρών αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ, με λεπτομερείς πληροφορίες για όλες τις δημόσιες οδικές γέφυρες μεγαλύτερες από 20 πόδια”.

Οι περισσότερες γέφυρες αυτοκινητοδρόμων ανήκουν σε κρατικές και τοπικές οντότητες. Λίγο περισσότερο από το 50% των γεφυρών ανήκουν σε τοπικές υπηρεσίες, με τις κρατικές υπηρεσίες να κατέχουν περίπου το 48%. Το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ομοσπονδιακές υπηρεσίες και ιδιωτικούς φορείς. Η ιδιοκτησία είναι σημαντική επειδή ο ιδιοκτήτης της γέφυρας είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση και τη λειτουργία της δομής, αν και σε πολλές περιπτώσεις γίνονται συμφωνίες με άλλους οργανισμούς για την εκτέλεση των πραγματικών εργασιών συντήρησης και λειτουργίας.

Σχεδόν το 77% όλων των γεφυρών βρίσκονται σε αγροτικούς αυτοκινητόδρομους, με το 59% αυτών των γεφυρών να ανήκουν στις δύο χαμηλότερες κατηγορίες τύπων αυτοκινητοδρόμων, τους αγροτικούς συλλεκτήρες και τους αγροτικούς τοπικούς δρόμους

Αντίθετα, το μεγαλύτερο μέρος της μέσης ημερήσιας κυκλοφορίαςμεταφέρεται σε αστικές γέφυρες – περίπου το 73% όλων των γεφυρών διέλευσης κυκλοφορίας στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι αστικές διακρατικές γέφυρες, ειδικότερα, αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 5% του συνολικού αριθμού γεφυρών, αλλά μεταφέρουν σχεδόν το 35% της κυκλοφορίας. Στο άλλο άκρο, οι αγροτικοί τοπικοί δρόμοι έχουν περίπου το 35% των γεφυρών, αλλά μεταφέρουν λιγότερο από το 2% της κυκλοφορίας.

Περίπου το 27% των γεφυρών στις Ηνωμένες Πολιτείες κατασκευάστηκαν μεταξύ 1957 και 1971, αντανακλώντας την αυξημένη κατασκευή γεφυρών κατά τη διάρκεια της διαπολιτειακής κατασκευαστικής εποχής από τα τέλη της δεκαετίας του 1950 έως τις αρχές της δεκαετίας του 1970. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια έχει κατασκευαστεί μεγάλος αριθμός γεφυρών. Περίπου το 25% των γεφυρών είναι ηλικίας κάτω των 20 ετών. Υπάρχουν περισσότερες από 9.900 γέφυρες που εξακολουθούν να λειτουργούν στις Ηνωμένες Πολιτείες που είναι άνω των 100 ετών.

Η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοινώνει πρόγραμμα και χρηματοδότηση για την επισκευή 15.000 γεφυρών σε όλη τη χώρα

Πριν από δύο χρόνια, σύμφωνα με το forbes.com, η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοινώνει πρόγραμμα και χρηματοδότηση για την επισκευή 15.000 γεφυρών σε όλη τη χώρα. Σύμφωνα με το National Bridge Inventory, υπάρχουν περισσότερες από 43.000 γέφυρες σε κακή κατάσταση σε όλες τις ΗΠΑ.

Θα επισκευάζοντας  15.000 γέφυρες
Σε εθνικό επίπεδο, το πρόγραμμα Bridge Formula θα βοηθούσε στην επισκευή περίπου 15.000 γεφυρών αυτοκινητοδρόμων.

Σύμφωνα με την Washington Post, περίπου τα μισά χρήματα θα μοιράζονταν σε 10 πολιτείες. Η Πενσυλβάνια, με περισσότερες από 3.300 γέφυρες σε κακή κατάσταση, θα έπαιρνε 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η Καλιφόρνια  4,2 δισεκατομμύρια δολάρια. Είκοσι τρεις πολιτείες θα έπαιρναν  την ελάχιστη κατανομή των 225 εκατομμυρίων δολαρίων για πέντε χρόνια. Το Τέξας και η Φλόριντα μοιράστηκαν λιγότερα από 800 εκατομμύρια δολάρια μεταξύ τους.

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ