Έρευνα εκπαιδευτικών αποκαλύπτει πως πολλά παιδιά ξεκινούν το σχολείο και είναι «ανίκανα να ανέβουν μια σκάλα», ενώ άλλα χρησιμοποιούν αμερικανισμούς στην ομιλία τους εξαιτίας του υπερβολικού χρόνου που περνούν σε οθόνες.
Η πανδημία έχει κατηγορηθεί για τη μείωση της σχολικής ετοιμότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας, αλλά ορισμένοι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην ετήσια δημοσκόπηση δήλωσαν ότι η εξήγηση «Covid baby» άρχισε να μοιάζει με δικαιολογία.
Η έρευνα σε 1.000 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Αγγλία και την Ουαλία, που διεξήχθη από τον όμιλο έρευνας αγοράς Savanta για λογαριασμό της φιλανθρωπικής οργάνωσης Kindred2 για την προσχολική ηλικία, διαπίστωσε ότι το 49% των εκπαιδευτικών πίστευε ότι το πρόβλημα είχε επιδεινωθεί τον τελευταίο χρόνο.
Η κυβέρνηση έχει αναγάγει τη σχολική ετοιμότητα σε μια από τις βασικές της αποστολές, με τη φιλοδοξία το 75% των παιδιών να φτάσει σε ένα καλό επίπεδο ανάπτυξης μέχρι την είσοδό τους στο σχολείο – από 68% που είναι σήμερα.
Η διευθύντρια του Kindred2, Felicity Gillespie, δήλωσε ότι τα ευρήματα της έκθεσης υποδηλώνουν ότι «πάρα πολλοί γονείς αποτυγχάνουν να υποστηρίξουν την ανάπτυξη των παιδιών τους».
Εκτός από τα παιδιά που φτάνουν στο σχολείο με πάνες – ένα στα τέσσερα που ξεκίνησαν το σχολείο τον περασμένο Σεπτέμβριο δεν είχε εκπαιδευτεί ούτε να πηγαίνει στην τουαλέτα – οι δάσκαλοι ανέφεραν παιδιά με φτωχές βασικές κινητικές δεξιότητες και υπανάπτυκτους μύες, τα οποία συνέδεσαν με την υπερβολική χρήση της οθόνης.
«Έχω δύο παιδιά [στην τάξη μου] που σωματικά δεν μπορούν να καθίσουν στο χαλί. Δεν έχουν τη δύναμη του κορμού», δήλωσε στους ερευνητές ένας δάσκαλος.
Ένας υποδιευθυντής σχολείου ανέφερε την αύξηση των «καθυστερημένων περιπατητών» με «αδέξιες κινήσεις, που τους πέφτουν πράγματα, που δεν μπορούν να ανέβουν σκάλες», ενώ ένας δάσκαλος δήλωσε ότι οι μαθητές χρησιμοποιούσαν αμερικανισμούς όπως «trash» και «vacation» που είχαν μάθει από το διαδίκτυο.
Σχεδόν δύο στους πέντε (39%) υπαλλήλους δήλωσαν ότι «δεν μπορείτε να κατηγορήσετε το Covid για τις δυσκολίες των παιδιών. Λυπάμαι, αλλά πολλά από αυτά οφείλονται και στη γονική μέριμνα».
Λιγότεροι από τους μισούς (44%) από τους 1.000 γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας που συμμετείχαν σε παράλληλη έρευνα δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι τα παιδιά που ξεκινούν το σχολείο θα πρέπει να γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν σωστά τα βιβλία, γυρίζοντας τις σελίδες και όχι σαρώνοντας ή χτυπώντας σαν να χρησιμοποιούν μια ηλεκτρονική συσκευή. Τρεις στους τέσσερις (76%) προσδιόρισαν την εκπαίδευση στην τουαλέτα ως κάτι που ένα παιδί θα πρέπει να μπορεί να κάνει πριν από την υποδοχή.
Ενώ εννέα στους 10 γονείς θεωρούσαν το παιδί τους έτοιμο για το σχολείο, οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι ένα στα τρία παιδιά δεν ήταν.