ΑρχικήΚόσμοςΣημάδια ζωής από το χαμένο υποβρύχιο: Ακούστηκαν ήχοι στην περιοχή έρευνας

Σημάδια ζωής από το χαμένο υποβρύχιο: Ακούστηκαν ήχοι στην περιοχή έρευνας

Ελπίδες για το ενδεχόμενο να βρεθεί το τουριστικό υποβρύχιο που χάθηκε κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού γεννάει η πληροφορία που μετέδωσε πρώτο το Rolling Stone και στη συνέχεια το CNN ότι ακούστηκαν ήχοι από την περιοχή που ερευνάται.

Τα σωστικά συνεργεία που αναζητούν το υποβρύχιο Titan στα βάθη του Ατλαντικού άκουγαν χθες κρότους κάθε 30 λεπτά, σύμφωνα με εσωτερική κυβερνητική ενημέρωση που επικαλούνται τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης.

Νεότερο σημείωμα που εστάλη το βράδυ της Τρίτης ανέφερε ότι ακούστηκαν κι άλλοι ήχοι, αλλά δεν περιγράφονταν ως «χτύποι».

Καναδικό αεροσκάφος P3 εντόπισε επίσης ένα λευκό ορθογώνιο αντικείμενο στο νερό, σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση. Το Κοινό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης αναζητά ένα υποβρύχιο τηλεχειριζόμενο όχημα για να βοηθήσει στην έρευνα, σύμφωνα με το υπόμνημα.

Σήμερα Τετάρτη γύρω στις 20:00 τοπική ώρα αναμένεται να φθάσει στο σημείο των ερευνών το γαλλικό σκάφος Atalante εξοπλισμένο με ειδικό βαθυσκάφος – ρομπότ.


Ελπίδες διάσωσης

Την Πέμπτη ο πρόεδρος του The Explorers Club με ανάρτησή του στα social media έκανε λόγο για «βάσιμες αιτίες για να έχουμε ελπίδες βάσει των στοιχείων από το πεδίο ερευνών».


Παρότι έχουν ερευνηθεί πάνω από 76.000 εκατοντάδες τετραγωνικά μίλια, απόσταση μεγαλύτερη από την πολιτεία του Κονέκτικατ και ακόμα δεν έχει βρεθεί ίχνος του υποβρυχίου, συνεργάτης του Βρετανού δισεκατομμυριούχου Χάμις Χάρντινγκ που βρίσκεται μέσα στο Titan δήλωσε πως «από τη στιγμή δεν ακούσαμε άσχημα νέα — δεν βρήκαν συντρίμμια, το βυθόμετρο δεν πήρε κανένα είδος θορύβου σύνθλιψης ή έκρηξης, υπάρχει σίγουρα ελπίδα ότι το πλήρωμα είναι ζωντανό».


Οι έρευνες

Η Αμερικανική Ακτοφυλακή δήλωσε την Τρίτη το βράδυ ότι η ίδια και άλλες υπηρεσίες και ερευνητές επιχειρούν υπό μια ενοποιημένη διοίκηση, καθώς οι έρευνες για τον εξαφανισμένο υποβρύχιο συνεχίζονται.

Περισσότερα από 10.000 τετραγωνικά μίλια είχαν ερευνηθεί από το πρωί της Τρίτης, είπε το Λιμενικό Σώμα, και ο καιρός και η ορατότητα έχουν βελτιωθεί.

Στην επιχείρηση ερευνών του υποβρυχίου συμμετέχει ένα καναδικό αεροπλάνο με σόναρ, πλοία διάσωσης και ένα σκάφος εξοπλισμένο με κινητό υπερβαρικό θάλαμο επανασυμπίεσης, δήλωσαν αξιωματούχοι.

Το CP-140 Aurora της Βασιλικής Καναδικής Πολεμικής Αεροπορίας παρέχει έρευνες σόναρ, δήλωσε η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ. Το πλοίο του Βασιλικού Καναδικού Ναυτικού HMCS Glace Bay έχει επίσης αποσταλεί, δήλωσε ο στρατός του Καναδά.

«Η HMCS Glace Bay παρέχει μια ιατρική ομάδα που ειδικεύεται στην καταδυτική ιατρική και έναν κινητό υπερβαρικό θάλαμο επανασυμπίεσης έξι ατόμων», ανέφερε σε ανακοίνωσή της.

Ένας υπερβαρικός θάλαμος επανασυμπίεσης χρησιμοποιείται για τη θεραπεία ή την πρόληψη της ασθένειας αποσυμπίεσης. Όταν οι δύτες εκτίθενται σε απότομες μειώσεις της πίεσης, το άζωτο σχηματίζει φυσαλίδες στους ιστούς και στο αίμα.

Στις έρευνες συμμετέχει και η ακτοφυλακή των ΗΠΑ. Ένας εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού είπε ότι αναπτύσσει το σύστημα διάσωσης Flyaway Deep Ocean για να βοηθήσει την Ακτοφυλακή. Ο εξοπλισμός έχει σχεδιαστεί ειδικά για την «ανάκτηση μεγάλων, ογκωδών και βαρέων υποθαλάσσιων αντικειμένων» και έχει ικανότητα ανύψωσης βαθέων ωκεανών.

Την Τρίτη, επίσης, το υπουργείο Ναυτιλίας της Γαλλίας έστειλε το Atalante, πλοίο εξοπλισμένο με ένα υποθαλάσσιο ρομπότ, για να συνδράμει στις έρευνες.

 

Προειδοποιήσεις για πιθανά «καταστροφικά» προβλήματα από το 2018

Χθες, η New York Times δημοσίευσε μια επιστολή που γράφτηκε το 2018 από ηγέτες της βιομηχανίας στον τομέα των υποβρυχίων σκαφών, προειδοποιώντας τον Στόκτον Ρας για πιθανά «καταστροφικά» προβλήματα με την ανάπτυξη του Titan. Ο Ρας είναι ο δημιουργός του Titan, Διευθύνων Σύμβουλος της OceanGate και ένας από τους πέντε ανθρώπους στο σκάφος που χάθηκε.

Η Marine Technology Society – μια βιομηχανική ομάδα που αποτελείται από «μηχανικούς ωκεανών, τεχνολόγους, υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και εκπαιδευτικούς» – εξέφρασε «ανησυχία σχετικά με την ανάπτυξη του Titan και τις προγραμματισμένες αποστολές του Τιτανικού».

Προειδοποίησαν ενάντια στην «τρέχουσα πειραματική προσέγγιση που υιοθετήθηκε από την OceanGate».

Το ζήτημα ήταν εάν το υποβρύχιο Titan θα αξιολογούταν ανεξάρτητα από τις ρυθμιστικές αρχές του κλάδου ή τους αξιολογητές κινδύνου.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την αποστολή της επιστολής, η OceanGate δημοσίευσε μια ανάρτηση στο blog της εξηγώντας γιατί δεν θα πιστοποιούσαν το Titan. Στη δημοσίευση, η εταιρεία διαβεβαιώνει ότι «τα υποβρύχια Titan έχουν σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και επιθεωρηθεί σύμφωνα με αποδεκτά πρότυπα», αλλά δεν αναφέρεται «στους χειριστές τέτοιων σκαφών». Η εταιρεία ανησυχούσε επίσης ότι η διαδικασία ταξινόμησης θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάπτυξη και να λειτουργήσει ως τροχοπέδη στην καινοτομία.