ΑρχικήΚόσμοςSkinnytok: Η επικίνδυνη τάση του TikTok - Προωθεί ακραίες τακτικές απώλειας βάρους

Skinnytok: Η επικίνδυνη τάση του TikTok – Προωθεί ακραίες τακτικές απώλειας βάρους

Μια ανησυχητική τάση, που ονομάζεται «SkinnyTok» και προωθεί ακραίες τακτικές απώλειας βάρους, συγκεντρώνει μεγάλη απήχηση στα σόσιαλ μίντια.

Ένα ακόμα trend που έρχεται να υπενθυμίσει την εμμονή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με τη λεπτότητα, τις size zero φιγούρες και τις ακραίες πρακτικές αδυνατίσματος έχει κάνει τελευταία την εμφάνισή του στο TikTok. Σε μία πλατφόρμα που οι τάσεις έρχονται και παρέρχονται με αστραπιαία ταχύτητα, η άνοδος του “SkinnyTok” έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία.

Ενώ τα τελευταία χρόνια έχει γίνει στροφή προς έναν υγιεινό τρόπο ζωής μέσω ισορροπημένης διατροφής και άσκησης, αρκετό από το περιεχόμενο που προβάλλεται μέσω του TikTok διαιωνίζει το πρότυπο που παραπέμπει στην κουλτούρα των διατροφικών διαταραχών, των αρχών της δεκαετίας του 2000. Ειδικά τα σχόλια που γίνονται κάτω από τα βίντεο, διαμορφώνει μια ακόμη πιο σκοτεινή εικόνα, με μηνύματα που ενθαρρύνουν την καταστολή της πείνας, υποτιμούν εκείνους που επιλέγουν να φάνε και προτείνουν γεύματα που είναι ανησυχητικά ανεπαρκή για ένα παιδί, πόσο μάλλον για έναν ενήλικα.

Η γαλλική Le Parisien σε άρθρο της κάνει λόγο για μία “ανησυχητική τάση“, αναφέροντας πως η υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Κλάρα Σαπάς, επικοινώνησε με τον ρυθμιστή των μέσων μαζικής ενημέρωσης και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφορικά με το trend “Skinnytok”.

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων (Arcom) δήλωσε στο AFP ότι έχει ήδη αναλάβει τη διερεύνηση του θέματος, δεδομένου του κινδύνου για τη δημόσια υγεία που μπορεί να ενέχει αυτό το φαινόμενο. Η αρχή ανέφερε επίσης ότι επιθυμεί να “συγκεντρώσει τα στοιχεία που θα μπορούσαν να χαρακτηρίσουν αυτόν τον κίνδυνο στη Γαλλία” και να “γνωρίζει τα μέτρα που έχει λάβει το TikTok για να το αντιμετωπίσει”.

Σύμφωνα με το γαλλικό μέσο ενημέρωσης, η λέξη-κλειδί “skinny” συνδέθηκε με περισσότερες από 500.000 αναρτήσεις την Παρασκευή το μεσημέρι. Τα βίντεο αυτά, τα οποία δημοσιεύουν κυρίως νεαρές γυναίκες, περιέχουν συμβουλές για το πώς να χάσει κανείς βάρος.

Η πλατφόρμα έχει τοποθετήσει ένα μήνυμα πρόληψης, το οποίο εμφανίζεται ως banner πάνω από τις αναρτήσεις και οδηγεί τους χρήστες σε μια σελίδα με πηγές που σχετίζονται με τις διαταραχές διατροφής.

Στις αρχές Μαρτίου, οι Γάλλοι βουλευτές ενέκριναν τη δημιουργία μιας επιτροπής έρευνας για τις ψυχολογικές επιπτώσεις του TikTok στα παιδιά και τους εφήβους, καθώς το κοινωνικό δίκτυο είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους νέους.

Αξίζει να σημειωθεί πως στο κοινωνικό δίκτυο Instagram, η αναζήτηση της λέξης-κλειδί “skinny” οδηγεί απευθείας σε μια σελίδα βοήθειας, την οποία μπορείτε να παρακάμψετε για να αποκτήσετε πρόσβαση στις δημοσιεύσεις.

Το Παρίσι προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά της τάσης

Η υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής της Γαλλίας Κλαρά Σαπάζ ανακοίνωσε σήμερα ότι προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως και στο γαλλική ρυθμιστική αρχή ΜΜΕ για το θέμα της τάσης “Skinnytok”, που προκρίνει την ακραία αδυναμία στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης TikTok.

«Το Skinnytok, μια τάση που προωθεί την ακραία ισχνότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Απαράδεκτο», έγραψε η υπουργός σε ένα μήνυμα που ανήρτησε στο LinkedIn, επιβεβαιώνοντας πως προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη Ρυθμιστική Αρχή Οπτικοακουστικής και Ψηφιακής Επικοινωνίας (Arcom).

«Καθιστώ την προστασία των ανηλίκων στο διαδίκτυο μία από τις προτεραιότητές της δράσης μου», συμπλήρωσε η ίδια σε ένα βίντεο που ανήρτησε στο ίδιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, διαβεβαιώνοντας πως δεν θα επιτρέψει «οι πλατφόρμες να αποφεύγουν τις ευθύνες τους».

Η Arcom ανέφερε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι «έχει ήδη επιληφθεί του θέματος δεδομένου του κινδύνου για τη δημόσια υγεία που θα μπορούσε να θέσει αυτό το φαινόμενο». Η αρχή είπε επίσης πως θέλει «να συγκεντρώσει στοιχεία που να τεκμηριώνουν αυτόν τον κίνδυνο στη Γαλλία» και να «ενημερωθεί για τα μέτρα που εφαρμόζει το TikTok προκειμένου να αντιμετωπίσει» το θέμα.

Σε επικοινωνία με το AFP, το TikTok δεν έχει προς το παρόν ανταποκριθεί. Σε αυτό το δίκτυο, η λέξη-κλειδί «skinny» (ισχνός, λιπόσαρκος) συνδεόταν με περισσότερες από 500.000 δημοσιεύσεις σήμερα το μεσημέρι ώρα Γαλλίας.

Αυτά τα βίντεο, στα οποία πρωταγωνιστούν κυρίως νεαρές γυναίκες, περιλαμβάνουν συμβουλές για να χάσει κανείς βάρος.

Η πλατφόρμα έχει αναρτήσει ένα προειδοποιητικό μήνυμα, υπό τη μορφή ενός μπάνερ πάνω από τις σχετικές δημοσιεύσεις, το οποίο μεταφέρει τους χρήστες σε σελίδα με πηγές που σχετίζονται με διατροφικές διαταραχές.

Στις αρχές Μαρτίου, οι Γάλλοι βουλευτές ενέκριναν τη σύσταση μιας ερευνητικής επιτροπής σχετικά με τις ψυχολογικές επιπτώσεις του TikTok στα παιδιά και τους εφήβους, καθώς το μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους νέους.

Στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Instagram, ιδιοκτησίας της Meta, η αναζήτηση της λέξης κλειδί “skinny” μεταφέρει απευθείας τον χρήστη σε μια σελίδα παροχής βοήθειας, η οποία μπορεί να παρακαμφθεί, για να υπάρξει πρόσβαση στις δημοσιεύσεις.