ΑρχικήΟικονομίαJumbo: Τα ταμειακά διαθέσιμα «ανάχωμα» στην πανδημία

Jumbo: Τα ταμειακά διαθέσιμα «ανάχωμα» στην πανδημία

Επαρκή ταμειακά διαθέσιμα, ώστε να καλύψει τα «ανοίγματα» στις τράπεζες, αλλά και λοιπές υποχρεώσεις, διαθέτει η Jumbo, η οποία αναμένει πτώση του τζίρου της μέχρι τον Δεκέμβριο, παρά τη σταδιακή – από τις 4 Μαΐου – άρση του lockdown.

Πιο αναλυτικά, όπως προκύπτει από την ετήσια χρηματοοικονομική έκθεση για την υποδωδεκάμηνη οικονομική χρήση 31/12/2019, η αλυσίδα έχει δανεισμό, ο οποίος, όμως, καλύπτεται με επαρκή ταμειακά διαθέσιμα, ενώ το κεφάλαιο κίνησης είναι θετικό (505,16 εκατ. ευρώ σε επίπεδο εταιρείας και 819,30 εκατ. ευρώ στον Όμιλο). «Όλα τα παραπάνω αποτελούν σημαντικούς παράγοντες μετριασμού του ρίσκου και την ανησυχίας για το επερχόμενο διάστημα, το οποίο χαρακτηρίζεται από εξαιρετική αβεβαιότητα», επισημαίνεται χαρακτηριστικά και προστίθεται: «Τα μέτρα, που ελήφθησαν από τις κυβερνήσεις για την αντιμετώπιση εξάπλωσης της πανδημίας, επηρεάζουν την εορταστική περίοδο του Πάσχα, που παραδοσιακά αντιπροσωπεύει το 12% των ετήσιων πωλήσεων. Κάθε μήνας – πλην του Σεπτεμβρίου και του Δεκεμβρίου – αντιπροσωπεύει περίπου το 5% των πωλήσεων. Εκτιμάται ότι ακόμα και όταν ανοίξουν τα καταστήματα οι πωλήσεις μέχρι τον Δεκέμβριο θα είναι μειωμένες σε σχέση με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο». Υπενθυμίζεται ότι το κλείσιμο της επίμαχης οικονομικής χρήσης βρήκε τη Jumbo με συνολικό κύκλο εργασιών στα 512,52 εκατ. ευρώ (+7,50% έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος), μεικτά κέρδη, ύψους 262,08 εκατ. ευρώ (+8,245 σε ετήσια βάση) και καθαρά κέρδη 113,49 εκατ. ευρώ από 98,74 εκατ. ευρώ πέρυσι. Όσον αφορά στα χρηματικά του διαθέσιμα, αυτά ήταν ανώτερα του ποσού των δανειακών του υποχρεώσεων κατά 331,41 εκατ. ευρώ.

Οι επιπτώσεις σε αλυσίδα εφοδιασμού και επενδύσεις

Λαμβάνοντας υπόψη μία σειρά από παραδοχές, όπως ότι τα καταστήματα λιανικής θα παραμείνουν κλειστά έως το τέλος Μαΐου, η ανάκαμψη της αγοράς θα είναι σταδιακή και οι πρώτοι μήνες λειτουργίας – μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων – θα παρουσιάζουν μειωμένες πωλήσεις και η αύξηση των πωλήσεων του e-shop, που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του lockdown, θα διατηρηθεί εν μέρει και στο επόμενο διάστημα, η Jumbo προχώρησε στις ακόλουθες ενέργειες, προκειμένου να περιορίσει τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης:

Αλυσίδα εφοδιασμού: Έκλεισε στρατηγικές συμφωνίες με προμηθευτές και διανομείς, δημιουργώντας κανάλια επικοινωνίας και υλοποίησε επενδύσεις για την αύξηση του αριθμού, της τοποθεσίας και του μεγέθους των αποθηκών και των εγκαταστάσεων, γεγονός, που της δίνει τη δυνατότητα να προχωρά σε αποθεματοποίηση προς αντιμετώπιση καθυστερήσεων. «Καθώς τα σημεία πώλησης του Ομίλου έχουν επηρεαστεί από τα περιοριστικά μέτρα για την εξάπλωση του κορωνοϊού, ο Όμιλος ευθυγραμμίζει τη στρατηγική αγορών και αποθεματοποίησης, σύμφωνα με τον κύκλο ζωής του κάθε προϊόντος, καθώς και τις μεταβολές στη ζήτηση αυτών», εξηγεί.

Επενδύσεις: Όσον αφορά στο πλάνο επέκτασης σε νέες ή ήδη υπάρχουσες αγορές, η διοίκηση της αλυσίδας σημειώνει πως αυτό θα επανεξεταστεί, ανάλογα με τις εξελίξεις της τρέχουσας κατάστασης. «Σε αυτή τη συγκυρία είναι λογικό να υπάρξουν καθυστερήσεις στο άνοιγμα των καταστημάτων, που ήταν προγραμματισμένα να λειτουργήσουν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020. Ο Όμιλος, ωστόσο, δεν θα παρεκκλίνει από τη μακροπρόθεσμη στρατηγική επέκτασης του δικτύου της», αναφέρει χαρακτηριστικά. Τονίζεται πως τον Νοέμβριο του 2019 λειτούργησε το νέο ιδιόκτητο υπερ-κατάστημα (περίπου 14.000 τ.μ.) στο Brasov της Ρουμανίας, φτάνοντας συνολικά τα 80 καταστήματα σε τέσσερις χώρες (52 στην Ελλάδα, πέντε στην Κύπρο, εννέα στη Βουλγαρία και 14 στη Ρουμανία).

Σε ρυθμούς… τηλεργασίας και η Jumbo  

 Σε αναστολή έχουν τεθεί οι εργαζόμενοι στα καταστήματα λιανικής, καθώς και το προσωπικό στα γραφεία διοίκησης, με την αλυσίδα, ωστόσο, να εφαρμόζει – όπου απαιτείται και είναι δυνατό – την τηλεργασία. «Οι περιορισμοί, που επιβλήθηκαν σε πολλές χώρες, είχε σας αποτέλεσμα τη ματαίωση ή την αναβολή εκθέσεων. Επίσης, δεν υπάρχει δυνατότητα επίσκεψης σε εργοστάσια προμηθευτών, αλλά και μετακίνησης του προσωπικού μεταξύ των χωρών, που δραστηριοποιείται ο Όμιλος. Μέσω απομακρυσμένης εργασία, λοιπόν, εξασφαλίζεται η πρόσβαση σε πλατφόρμες, όπου πραγματοποιούνται εκθέσεις, διεξάγονται τηλεδιασκέψεις με προμηθευτές, καθώς και με άλλους εργαζομένους του Ομίλου», υπογραμμίζει.

Ως προς το προσωπικό στο e-shop, που διπλασίασε τις πωλήσεις του, αυτό εργάζεται σε βάρδιες.