ΑρχικήΟικονομίαΧ. Μισαηλίδης (IWG): «Αύξηση του δικτύου με 20 νέα κτήρια σε 24...

Χ. Μισαηλίδης (IWG): «Αύξηση του δικτύου με 20 νέα κτήρια σε 24 μήνες»

Το πλάνο της IWG, μητρικής των Regus και Spaces και ηγέτιδας εταιρείας στην παροχή ευέλικτων λύσεων χώρου εργασίας παγκοσµίως, ανέλυσε σε διαδικτυακή συζήτηση της Prodexpo ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Χρήστος Μισαηλίδης.

«Σχεδιάζουμε να ανοίξουμε 20 νέα κτήρια μέσα στο επόμενο 24μηνο, που σημαίνει ότι πρέπει να προσέξουμε τον χρόνο, που αυτά θα τεθούν σε λειτουργία, με τι προδιαγραφές κ.λπ.», σχολίασε χαρακτηριστικά, για να συνεχίσει: «Εμείς έχουμε δύο μεγάλα κομμάτια: το co-working, όπου εμείς οι ίδιοι είμαστε υπεύθυνοι για το social distancing, άρα θα πρέπει να παρέχουμε απόσταση από τον έναν εργαζόμενο στον άλλον, που σημαίνει περισσότερα τετραγωνικά στον κάθε εργαζόμενο, γεγονός, που θα επηρεάσει την τιμή και τα private offices, που ο ίδιος ο πελάτης οφείλει να φροντίσει για τις αποστάσεις».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η τάση των μεγάλων εταιρειών να κρατήσουν τα κεντρικά γραφεία και να κάνουν outsource τα δευτερεύοντα είναι παγκόσμια και έχει ξεκινήσει πολύ πριν την πανδημία. «Αυτό, που φέρνει ο Covid-19, είναι μεγαλύτερη πίεση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όσον αφορά στις αποφάσεις, που πρέπει να πάρουν, γιατί όταν αρχίσεις να βάζεις την τηλεργασία στη λειτουργία σου συνεπάγεται ότι τελικά χρειάζεσαι μικρότερους χώρους, από αυτούς, που είχες υπολογίσει μέχρι τώρα ως προς τις γραφειακές σου ανάγκες. Άρα, το σχήμα, που προσφέρουν εταιρείες σαν τις δικές μας γίνεται πιο ελκυστικό, γιατί ακριβώς δουλεύει πολύ καλύτερα οικονομικά για τις εταιρείες πελάτες».

Κληθείς να σχολιάζει τις επιπτώσεις, που είχε η ζήτηση σε ευέλικτους χώρους εργασίας λόγω πανδημίας, ο κ. Μισαηλίδης σημείωσε: «Η ζήτηση ήταν μεγαλύτερη, όσον αφορά στην προσφορά των κτηρίων, που έχουμε. Επομένως, στην Ελλάδα θέλουμε να αναπτύξουμε το δίκτυο. Παρόλα αυτά, τους τελευταίους δύο – τρεις μήνες βλέπουμε τις εταιρείες να είναι πιο διστακτικές στο να επισημοποιήσουν κάποιες συμφωνίες. Τόσο εμείς, όσο και οι υπόλοιποι παίκτες, πρέπει να είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε περισσότερες λύσεις, γιατί έχουν μπει και άλλες παράμετροι στην εξίσωση, όπως, για παράδειγμα, πόσο κοντά εργάζεται κάποιος σε σχέση με τον τόπο κατοικίας του. Εάν δεν έχεις ένα διευρυμένο δίκτυο, τόσο στην Αθήνα, όσο και πανελλαδικά, αυτό δεν μπορείς να το προσφέρεις».

Όσον αφορά στις τιμές στους ευέλικτους χώρους εργασίες, αυτές ακολουθούν την αγορά, δηλαδή, τις τιμές ενοικίασης της εκάστοτε περιοχής. «Σαφέστατα η ανοδική τάση των μισθώσεων δεν υφίσταται πια, ενώ σε πολλές περιπτώσεις κτηρίων, που δεν είναι Grade A, υπάρχει και πτωτική τάση των τιμών αγοράς. Αυτό θα επηρεάσει οποιαδήποτε μορφή ενοικίασης. Όλοι, πάντως, τηρούμε στάση αναμονής», κατέληξε.

Ποιες επιλογές παρέχονται στους ευέλικτους χώρους εργασίας

Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Arbitrage Real Estate, στους ευέλικτους χώρους παρέχονται πολλαπλές επιλογές, όπως:

Ατομικά γραφεία σε κοινόχρηστο χώρο  (CoWorking Stations).

Γραφεία αποκλειστικής χρήσης ή αυτοτελείς γραφειακοί χώροι (Dedicated Desks or Spaces).

Γραφεία συνεργασίας ανοικτού χώρου (Coworking Shared Areas / Synergy Desks).

Εικονικά γραφεία (Virtual Offices).

Εξοπλισμένα γραφεία (Serviced Offices).

Αίθουσες συμβουλίων (Meeting Rooms).

Αίθουσες εκπαίδευσης, σεμιναρίων & εκδηλώσεων (Workshops, Seminars & Events spaces).

Φορολογική έδρα και επαγγελματική διεύθυνση.

Διαχείριση και κέντρο αλληλογραφίας.

Δυνατότητα σταθερής ατομικής τηλεφωνικής γραμμής και ταχυδρομικής θυρίδας.

Υπηρεσίες γραμματειακής υποστήριξης – υποδοχής (Concierge services).

Υπηρεσίες επιχειρηματικής εκπαίδευσης και καθοδήγησης (mentoring & coaching).