ΑρχικήΠολιτικήΠώς αξιολόγησαν οι πολίτες το Δημόσιο - Μητσοτάκης: «Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση,...

Πώς αξιολόγησαν οι πολίτες το Δημόσιο – Μητσοτάκης: «Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση, αρνούνται να λογοδοτήσουν»

Την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης από τους πολίτες υπηρεσιών και φορέων του Δημοσίου έκανε ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, ενώ για το θέμα συνολικά της αξιολόγησης μίλησε και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Αποδεικνύεται ότι το Δημόσιο μπορεί να γίνεται όλο και καλύτερο» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης του Δημοσίου στο Μέγαρο Μαξίμου με την εντυπωσιακή συμμετοχή 64.789 πολιτών, στο Μέγαρο Μαξίμου. Όπως υπενθύμισε ο κ. Μητσοτάκης «για πρώτη φορά δόθηκε στους πολίτες η δυνατότητα να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του κράτους και την εξυπηρέτηση που έχει στην καθημερινότητά του αλλά και από κεντρικές υπηρεσίες».

«Στόχος μας είναι το Δημόσιο να γίνεται όλο και καλύτερο. 65.000 πολίτες έλαβαν μέρος στη μεγαλύτερη δημοσκόπηση για το Δημόσιο που έχει γίνει ποτέ. Είναι ένας καθρέφτης της πραγματικότητας που βιώνει ο πολίτης και όχι όπως τη φανταζόμαστε εμείς» συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης. «Τώρα είναι στο χέρι μας τα αποτελέσματα να μετουσιωθούν σε δράσεις που βελτιώσουν τις υπηρεσίες αλλά και το ίδιο να κάνουν οι δήμαρχοι» τόνισε.

Και συνέχισε: «Όπως φάνηκε από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, δεν έχουμε ιδιαίτερες γεωγραφικές διαφορές στην αξιολόγηση. Υπάρχουν ειδικά θέματα που απασχολούν περιοχές όπως το οδικό δίκτυο στα νησιά. Πολύ ενδιαφέρουσα η βαθμολόγηση της Λέσβου όπου φάνηκε πώς ένα έργο μπορεί να αλλάξει την αντιμετώπιση των πολιτών. Μας είπαν αυτά που υποψιαζόμασταν για τις καθυστερήσεις στην Κτηματογράφηση, για τη γραφειοκρατία για τις εκδόσεις διαμονής εποχιακών εργατών. Από την άλλη πλευρά θετικά οριζόντια διαγενεακά σε όλη τη χώρα αξιολογείται θετικά το gov.gr που έκλεισε 5 χρόνια λειτουργίας. Είναι ψήφος εμπιστοσύνης στην πρωτοβουλία που λάβαμε ενώ σημειώνω και τη θετική ανταπόκριση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Είναι μεικτή η εικόνα στις συγκοινωνίες. Ενδιαφέρον έχουν όσα λένε οι ίδιοι οι πολίτες για τις δημοτικές υπηρεσίες. Πρέπει να προβληματιστούν οι δήμαρχοι».

Ειδική αναφορά έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στις τοπικές υπηρεσίες δόμησης, που προβληματίζουν όπως είπε, προσθέτοντας ότι έχει φτάσει στα όρια το σύστημα έκδοσης αδειών και χρειάζεται αλλαγή.

«Κάτι αλλάζει στο Δημόσιο, υπάρχουν εμπόδια δεκαετιών που πρέπει να αντιμετωπιστούν» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στέλνοντας το μήνυμα από το αποτέλεσμα της έρευνας. «Όσοι αρνούνται την αξιολόγηση, αρνούνται να λογοδοτήσουν στους πολίτες», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης λέγοντας πως είναι απαραίτητη η μέτρηση για να υπάρχει αξιολόγηση.

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης του Δημοσίου

Ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος και η υφυπουργός Εσωτερικών Βιβή Χαραλαμπογιάννη ανέλυσαν διεξοδικά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης δημοσίου από τους πολίτες. Η διαδικασία αξιολόγησης διήρκησε 26 ημέρες και ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου 2024. Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο στη διαδικασία αξιολόγησης που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου συμμετείχαν 65.000 πολίτες. Ψήφος εμπιστοσύνης δόθηκε από τους πολίτες στις ψηφιακές υπηρεσίες, ενώ δυσαρέσκεια εκφράστηκε γκρίνια για τους δήμους.

Τα βασικά συμπεράσματα από την επεξεργασία των δεδομένων ήταν:

  • Οι μεγάλοι οριζόντιοι φορείς του Δημοσίου έχουν ομοιόμορφη αξιολόγηση
  • Η ικανοποίηση για τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα εξαρτάται από την εξυπηρέτηση της περιοχής
  • Υψηλή αξιολόγηση των υπηρεσιών του Gov.gr
  • Το οδικό δίκτυο στη νησιωτική Ελλάδα είναι σοβαρό πρόβλημα
  • Τα σημαντικότερα προβλήματα στους δήμους αφορούν οδικό δίκτυο, πεζοδρόμια, χώρους στάθμευσης
  • Χαμηλή βαθμολογία για τις υπηρεσίες δόμησης
  • Λίγο καλύτερη η κατάσταση στην καθαριότητα και τον ηλεκτροφωτισμό
  • Διαπιστώνεται ανάγκη για έμφαση στις βασικές υποδομές των δήμων
  • Από τους δήμους που αξιολογήθηκαν για 184 κρίθηκε το δείγμα επαρκές με πρώτο τον δήμο της Αθήνας και να ακολουθούν Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο.

Για το Κτηματολόγιο οι χαμηλότερες αξιολογήσεις υπήρξαν εκεί που σημειώνονται οι περισσότερες εκκρεμότητες ενώ το ίδιο ίσχυσε για τις υπηρεσίες απονομής ασύλου. Όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες όπου υπάρχει μετρό, δόθηκαν θετικές αξιολογήσεις.

Στις 23 αρμοδιότητες βαθμολογήθηκε κοντά ή κάτω από βάση υπηρεσίες όπως η κατάσταση του οδικού δικτύου, η καθαριότητα, το πρόβλημα στάθμευσης, οι υπηρεσίες δόμησης.

Ειδικά για την κατάσταση του οδικού δικτύου οι χαμηλότερες βαθμολογίες δόθηκαν σε Κέρκυρα και Πρέβεζα.

Σε επίπεδο δήμων το «χρυσό» για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες πήρε η Γλυφάδα και στην καθαριότητα η Καστοριά.

Το Άργος Ορεστικό πήρε την πρώτη θέση για τις υποδομές σε δημοτικά, γυμνάσια και παιδικούς σταθμούς.

Όσον αφορά τους χώρους στάθμευσης, την υψηλότερη βαθμολογία πήρε ο Τύρναβος, στις υπηρεσίες δόμησης το Κιλελέρ και τη δημοτική συγκοινωνία το Ελληνικό.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ