ΑρχικήΕπικαιρότηταΔύσκολοι καιροί για E-Banking επιχειρήσεων: Απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα

Δύσκολοι καιροί για E-Banking επιχειρήσεων: Απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα

Στα… λόγια φαίνεται πως μένει η ηλεκτρονική τραπεζική για τις επιχειρήσεις, οι εκπρόσωποι των οποίων, θα πρέπει να επισκεφτούν – περισσότερες από μία φορές – ένα κατάστημα, για να λάβουν τους κωδικούς e-banking.

Την ίδια στιγμή, δηλαδή, που το εγχώριο τραπεζικό σύστημα συστήνει στους καταναλωτές να πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους μέσω εναλλακτικών δικτύων, αποφεύγοντας, έτσι, τη διασπορά του κορωνοϊού, ζητούν από τους ιδιοκτήτες – παντός τύπου επιχειρήσεων – να προσέλθουν στα κατά τόπους καταστήματα, προκειμένου να αποδείξουν ότι είναι νόμιμοι εκπρόσωποί τους.

«Δυστυχώς, οι εταιρικοί πελάτες δεν απολαμβάνουν τα προνόμια των πελατών της λιανικής, οι οποίοι μπορούν με ένα κλικ να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους», σχολιάζει στο Dailypost.gr και το MarketNews.gr υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλου συστημικού Ομίλου και συνεχίζει:

«Τα δικαιολογητικά, που ζητούνται από τις επιχειρήσεις, είναι πολλά και καμία τράπεζα δεν έχει καταφέρει αυτά να ‘ανεβαίνουν’ αυτομάτως, με συνέπεια η όποια ταυτοποίηση να μην μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά».

Υπενθυμίζεται πως η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ), με αφορμή την έξαρση των κρουσμάτων από τον ιό στην χώρα μας, ενθαρρύνει σε ανακοίνωσή της το συναλλακτικό κοινό να περιορίσει τη διενέργεια συναλλαγών με φυσικό τρόπο, όπως, επίσης, και τη χρήση μετρητών και να επιλέξει ένα από τα πολλά σύγχρονα μέσα της τεχνολογίας, ιδίως δε, τις ανέπαφες συναλλαγές  με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες.

Προς επίρρωση, για την εγγραφή στις υπηρεσίες e-banking της Alpha Bank απαιτείται μία επίσκεψη στο κατάστημα, με το οποίο συνεργάζεται η επιχείρηση, για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και τη δημιουργία της συνδρομής στα μέτρα της.

«Κατά την επίσκεψη στο κατάστημα θα πρέπει να προσκομίσετε, ως νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας, την αστυνομική σας ταυτότητα (ή άλλο πιστοποιητικό για ταυτοποίηση), καθώς και τη σφραγίδα της εταιρείας», επισημαίνεται χαρακτηριστικά και προστίθεται:

«Μετά την επίσκεψη παραλαμβάνετε ταχυδρομικά τους μυστικούς κωδικούς των διαφορετικών συνδρομητών, που δημιουργήσατε κατά την εγγραφή σας, στη διεύθυνση της εταιρείας σας».

Η Eurobank από την άλλη, διαχωρίζει τους εταιρικούς της πελάτες: Εάν, δηλαδή, πρόκειται για ατομική επιχείρηση ή ελεύθερο επαγγελματία, τότε αντιμετωπίζεται ως φυσικό πρόσωπο και, άρα, μπορεί να βγάλει τους κωδικούς του e-banking ηλεκτρονικά. Στην περίπτωση, ωστόσο, που αφορά σε οποιαδήποτε άλλη μορφή επιχείρησης, τότε η παρουσία στο κατάστημα κρίνεται υποχρεωτική.

«Εάν επιλέξετε απλή πρόσβαση με έναν χρήστη, λαμβάνετε τους κωδικούς εκείνη τη στιγμή. Εάν επιλέξετε πρόσβαση με πολλαπλούς χρήστες, εγκριτικές ροές ή άλλα χαρακτηριστικά και περιορισμούς, λαμβάνετε τους κωδικούς σύνδεσης σε φάκελο με courier στη διεύθυνση, που έχετε δηλώσει. Για να ενεργοποιηθούν οι κωδικοί e-banking, που λάβατε, πρέπει να επιστρέψετε στο κατάστημα όλα τα Έντυπα Απόδειξης Παραλαβής Κωδικού Πρόσβασης. Καθένα πρέπει να είναι υπογεγραμμένο από τον χρήστη, που έλαβε τους κωδικούς του», εξηγεί η τράπεζα.

Σε σχετική ενημέρωση προς το προσωπικό της τράπεζας, ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Φωκίων Καραβίας, σημειώνει χαρακτηριστικά:

«Ήδη προχωρήσαμε μέσα στο Σαββατοκύριακο σε ένα πλήθος κινήσεων, ώστε να πολλαπλασιάσουμε την πελατειακή βάση, που εξυπηρετούμε πλήρως με ηλεκτρονικό τρόπο. Στείλαμε επιστολή σε όλους τους πελάτες μας ενημερώνοντάς τους για τις δυνατότητες, που προσφέρει η Τράπεζα, για ηλεκτρονικές συναλλαγές από όλα τα δίκτυα, το e-banking από υπολογιστή και το mobile banking από κινητά τηλέφωνα και tablet.

Προχωρήσαμε σε ενημέρωση περίπου 300.000 πελατών μας, που διαθέτουν κάρτα εκδόσεως της Τράπεζας, αλλά δεν έχουν κωδικούς e-banking, για το πώς μπορούν να τους αποκτήσουν χωρίς να πάνε σε κατάστημα. Και σε άλλους 100.000 πελάτες μας, που δεν διαθέτουν κάρτα, θα στείλουμε τις αμέσως επόμενες μέρες με δική μας πρωτοβουλία και χωρίς φυσικά χρέωση στο σπίτι τους, με κούριερ, κάρτες, ώστε με αυτές να μπορούν να προχωρήσουν αμέσως στην έκδοση κωδικών για ηλεκτρονικές συναλλαγές».

«Όλες οι εταιρείες, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή (ατομικές, Ο.Ε., Ε.Π.Ε., Α.Ε. κ.λπ.), αλλά και Σωματεία –Σύλλογοι, μπορούν να εγγραφούν στο Internet Banking, εφόσον: α) Έχουν υποβάλλει στην τράπεζα τα νομιμοποιητικά τους έγγραφα και είναι σε ισχύ, β) έχουν εταιρικό λογαριασμό σε ευρώ σε οποιοδήποτε κατάστημα», τονίζει με την σειρά της, η Εθνική Τράπεζα, ενώ η Τράπεζα Πειραιώς σημειώνει πως, για να αποκτήσεις πρόσβαση στο winbank web banking ένας εταιρικός χρήστης θα πρέπει να επισκεφθεί ένα κατάστημα του δικτύου, ώστε να ενημερωθεί σχετικά με τα δικαιολογητικά, που πρέπει να προσκομίσει για την έκδοση κωδικών.

Στον αντίποδα, πρόσβαση στο κινητό και το e-mail και μία χρεωστική ή πιστωτική κάρτα χρειάζεται να έχουν οι πελάτες λιανικής, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής.

«Ακόμη και στην περίπτωση, που ο ιδιώτης δεν έχει επικαιροποιήσει τα στοιχεία του, όπως, για παράδειγμα, τον νέο τηλεφωνικό αριθμό, αυτό μπορεί να γίνει αυτομάτως», εξηγούν αρμόδια στελέχη.