ΑρχικήΕπικαιρότητα«Ματιέ»: Η παράσταση του Σπύρου Στεριάδη στο Ρεκτιφιέ - Κέντρο Έρευνας Μικτών...

«Ματιέ»: Η παράσταση του Σπύρου Στεριάδη στο Ρεκτιφιέ – Κέντρο Έρευνας Μικτών Παραστατικών Τεχνών

Ο Σπύρος Στεριάδης σκηνοθετεί την παράσταση «Ματιέ», διασκευάζοντας την ομώνυμη νουβέλα της Αγγελικής Σπανού, και μας φέρνει αντιμέτωπους με τον  καθρέφτη μας. Εκεί όπου στερεότυπα, μύθοι και ρόλοι που δεν αμφισβητούμε αποκαλύπτονται.

Ένας ληστής που λιντσάρεται μετά τον τραυματισμό του. Και οκτώ άνθρωποι που αποκαλύπτουν την αλήθεια τους κοιτώντας τον. Οκτώ διαφορετικές αναγνώσεις του ίδιου συμβάντος. Πώς άραγε διαμορφώνεται η αντίδρασή του καθενός και της καθεμιάς μας στη βία; Την καταδικάζουμε «από όπου και αν προέρχεται» και «σε όποιον και αν απευθύνεται»; Ή δεν μας ενδιαφέρει η εξόντωση κάποιου με τον οποίο δεν ταυτιζόμαστε σε κανένα επίπεδο;

Από την Κυριακή 25 Φεβρουαρίου στο Ρεκτιφιέ – Κέντρο Έρευνας Μικτών Παραστατικών Τεχνών  για οκτώ  παραστάσεις έως την Κυριακή 14 Απριλίου. 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Αγγελική Σπανού

Διασκευή & Σκηνοθεσία & Φωτισμός : Σπύρος Στεριάδης

Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Ρήγας

Επιμέλεια Κοστουμιών: Γιάννης Τσούχλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Δώρα Φιλίππα

Φωτογραφίες: Τζοάννα Βρακά

Σχεδιασμός έντυπου υλικού: Κώστας Κοχαϊμίδης

Παίζουν: Γιάννης Κατής, Πηνελόπη Σκαλκώτου, Σπύρος Στεριάδης, Δώρα Φιλίππα.

Παραγωγή: Habemusproductions

Παραστάσεις:

Κάθε Κυριακή  στις 20:00 μ .μ. (Κυρ 25 /2, 3,10,17,24,31/3, 7,14/4).

(Πρεμιέρα Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024)

Τιμή εισιτηρίου 12 ευρώ, μειωμένο 10 ευρώ.

Διάρκεια 60 λεπτά

Ρεκτιφιέ – Κέντρο Έρευνας Μικτών Παραστατικών Τεχνών

Κωνσταντινουπόλεως 119, Κεραμικός

Τηλέφωνο 6981871669

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Στην παράσταση «Ματιέ» επιχειρήθηκε μέσα από τη σωματική δράση των ηθοποιών να αποτυπωθούν τα συναισθήματα της αγωνίας, της μοναξιάς, του φόβου και του αδιέξοδου. Οι καθημερινές και ανεπιτήδευτες κινήσεις του σώματος συνθέτουν, με τον ρυθμό και τη γεωμετρία τους, το συναισθηματικό καμβά και αποτελούν το θεμελιώδες λεξιλόγιο της σκηνής. Τα κινούμενα στον χώρο σώματα των ηθοποιών αποτελούν τελικά το κεντρικό θέμα και αντικείμενο. Με άλλα λόγια, η προσοχή στρέφεται πολύ περισσότερο στην ταχύτητα, στην ένταση, στη δύναμη, στην ενέργεια, στην κατεύθυνση της κίνησης, και υπό αυτή την έννοια στην ειδική υλικότητα του σώματος του ηθοποιού, στην ιδιαίτερη σωματικότητα του.