ΑρχικήΕπικαιρότηταΧ. Μπρουμίδης (Vodafone): «Τα telecoms δεν είναι αερομεταφορές, αλλά δεν έχουν ανοσία»

Χ. Μπρουμίδης (Vodafone): «Τα telecoms δεν είναι αερομεταφορές, αλλά δεν έχουν ανοσία»

«Σε αυτή την οικονομική ύφεση δεν υπάρχει κλάδος, που να μην επηρεάζεται, άλλος περισσότερο, άλλος λιγότερο. Προφανώς τα telecoms δεν είναι αερομεταφορές, ούτε τουρισμός (hospitality), δεν έχουν, όμως, ανοσία».

Αυτό τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone, κ. Χάρης Μπρουμίδης, στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, με αφορμή τα οικονομικά αποτελέσματα για το οικονομικό έτος 2019 – 2020, που έληξε στα τέλη Μαρτίου, κάνοντας λόγο για δύο επιπτώσεις:

  • Την προφανή, που προκύπτει από τον περιορισμό του roaming. «Ένα σημαντικό μέρος των εσόδων των τηλεπικοινωνιακών παρόχων και δη, αυτών στα νότια (Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία), προέρχεται από τη διεθνή περιαγωγή. Εάν πούμε ότι θα υπάρξει μία μείωση της τάξεως του 60% με 70% στην τουριστική κίνηση αυτό το καλοκαίρι, τότε καθίσταται σαφές πως αντίστοιχη θα είναι και η μείωση για τα έσοδα των εταιρειών», εξήγησε χαρακτηριστικά.
  • Αυτή, που συνδέεται με τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά. «Η γενικότερη υφεσιακή κατάσταση αναγκάζει, τόσο τους ιδιώτες πελάτες, όσο και τις επιχειρήσεις, να προσαρμόζουν τη δαπάνη τους», ανέφερε, υπενθυμίζοντας πως υπάρχει, επίσης και το ζήτημα της ρευστότητας των επιχειρήσεων και το πώς αυτές θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν σε αυτή την κρίση.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πάντως, η πανδημία «γεννά» ευκαιρίες, που έχουν να κάνουν αφενός, με την περισσότερη ζήτηση για προϊόντα νέας γενιάς στη σταθερή, για διασκέδαση – τηλεόραση, τηλεκπαίδευση, τηλεϊατρική και IOT (Internet Of Things) και αφετέρου, με την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, τόσο του δημόσιου, όσο και του ιδιωτικού τομέα. «Σε ό,τι αφορά τις δικές μας ψηφιακές υπηρεσίες, αυτό που αναμέναμε να γίνει οργανικά σε 1,5 με δύο χρόνια έγινε δυνατό μέσα στις επτά εβδομάδες του lockdown», τόνισε με έμφαση.

Όσον αφορά στα αποτελέσματα, η Vodafone έκλεισε τη χρήση με έσοδα από υπηρεσίες στα 884 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 3% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο διάστημα, ενώ τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 304 εκατ. ευρώ (+4,5% σε ετήσια βάση). Μέχρι τέλος Μαρτίου η εταιρεία διέθετε 945.000 πελάτες στην τηλεφωνία και 125.000 συνδρομητές στη VodafoneTV. Τέλος, από το 2015 έως και το 2019 προχώρησε σε επενδύσεις, ύψους 590 εκατ. ευρώ, ενώ το πλάνο μέχρι το 2025 προβλέπει επιπλέον τοποθετήσεις – κυρίως στις οπτικές ίνες και το 5G – άνω των 500 εκατ. ευρώ. «Εκτός από τις νέες επενδύσεις, η Vodafone ξεκινά και την υλοποίηση έργου, προϋπολογισμού άνω των 40 εκατ. ευρώ, για τη διασύνδεση με υποθαλάσσιο καλώδιο της Κρήτης και άλλων νησιών του Αιγαίου με την ηπειρωτική χώρα», αποκάλυψε ο κ. Μπρουμίδης.

 

Οι ανακρίβειες στην έρευνα της Rewheel

 Θέση, όσον αφορά στην έρευνα της Rewheel, που είδε πριν μερικές ημέρες το φως της δημοσιότητας, προκαλώντας τις σφοδρές αντιδράσεις στελεχών της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, πήρε ο κ. Μπρουμίδης.

«Τo να κάνεις ένα benchmarking τιμών ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες είναι μία σύνθετη και πολύ δύσκολη υπόθεση. Θέλει την κατάλληλη μεθοδολογία και εμπειρία, τόσο αυτών, που αναλαμβάνουν να κάνουν τη μελέτη, όσο και εκείνων, που την αξιολογούν. Θεωρώ πως έχει αρκετές ανακρίβειες και τα όποια συμπεράσματα δεν είναι αληθή», σημείωσε χαρακτηριστικά, επικαλούμενος το εξής παράδειγμα: «Σε κάποιο σημείο της έρευνας υπάρχει ο ισχυρισμός πως τα νέα προγράμματα της Vodafone είναι διαθέσιμα μόνο σε νέους πελάτες ή σε αυτούς, που έρχονται με φορητότητα. Αυτό δεν είναι αληθές. Τα προγράμματα, που βγάλαμε τον Φεβρουάριο, με πολύ περισσότερα data και φωνή είναι διαθέσιμα σε όλους», ανέφερε, διερωτώμενος: «Όταν συγκρίνουμε τιμές βάζουμε στον υπολογισμό μας ότι το 70% στην Ελλάδα είναι prepaid χρήστες; Αυτή τη στιγμή ένα πακέτο 3GB, με 1.000 λεπτά ομιλίας και 1.000 SMS, που μπορεί να το πάρει οποιοσδήποτε, έχει nominal (ονομαστική) τιμή 43 ευρώ και πραγματική τιμή -35% φθηνότερη και πωλείται 27,95 ευρώ. Από το 27,95 ευρώ να βγάλω 24% ΦΠΑ και 15% φόρο κινητής τηλεφωνίας; Επειδή είναι πάρα πολλές παράμετροι, αυτό, που μένει, είναι η επικεφαλίδα». Υπενθυμίζεται πως οι Φινλανδοί της Rewheel, που εκπόνησαν τη μελέτη εκ μέρους της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ισχυρίζονται πως οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στην Ελλάδα διαθέτουν τις υπηρεσίες τους ακριβότερα από κάθε άλλη χώρα της ΕΕ και του ΟΟΣΑ.

Παράλληλα γίνεται λόγος και για έλλειψη ανταγωνισμού, χαρακτηρίζοντας την ελληνική αγορά ως «κλειστή ολιγοπωλιακή», με μόλις τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και υποστηρίζοντας πως ένας τέταρτος «παίκτης» θα συνέβαλε, ώστε να μειωθούν οι υψηλές τιμές. «Στην Ελλάδα υπήρξε και παλαιότερα τέταρτη εταιρεία στο mobile, ενώ και σήμερα ετοιμάζεται να βγει ακόμη μία και, μάλιστα, σε τιμές, οι οποίες έχουν καθοριστεί από τη ρυθμιστική αρχή. Το ερώτημα, βέβαια, είναι γιατί δεν αντέχουν αυτές», σχολιάζει ο επικεφαλής της Vodafone και συνεχίζει: «Στα 20 χρόνια, που είμαι στα telecoms, δεν είχα αντιληφθεί να υπήρξε κάποιο αίτημα από εταιρεία να έρθει να αναπτύξει δίκτυο κινητής στην Ελλάδα και να μην της δόθηκε η ευκαιρία ή η άδεια».

Πρόθεση για μειώσεις σε φωνή και data

«Ήταν είναι και θα είναι προτεραιότητα της Vodafone οι προσιτές τιμές στη φωνή και στα data». Αυτό ξεκαθαρίζει ο κ. Μπρουμίδης, κληθείς να σχολιάσει εάν η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο μειώσεις των τιμών. Μόλις τον περασμένο χρόνο, άλλωστε και κατόπιν παρότρυνσης της κυβέρνησης, όλες οι εταιρείες προχώρησαν σε αναπροσαρμογή των τιμολογίων τους.

«Αυξήσαμε τα data στα υπάρχοντα πακέτα. Εκεί, δηλαδή, που δίναμε 1GB το κάναμε 3GB, άρα, ουσιαστικά, διπλασιάσαμε το περιεχόμενο, κρατώντας, όμως, σταθερές τις τιμές», εξήγησε ο ίδιος, για να καταλήξει: «Εάν δείτε την εξέλιξη των τιμών στη δική μας περίπτωση, πράγματι υπάρχει αποκλιμάκωση και στις προθέσεις – προτεραιότητές μας είναι μέσα από τα κατάλληλα πακέτα η μείωση των πραγματικών τιμών στα data να συνεχιστεί. Αυτό πρέπει να γίνεται πάντα σε σχέση με το πώς εξελίσσονται οι ανάγκες και, βέβαια, πάντα στο πλαίσιο ενός ανταγωνιστικού περιβάλλοντος».