ΑρχικήEvergreenChanel No. 5: Πώς πήρε τον αριθμό του το θρυλικό άρωμα- Οι...

Chanel No. 5: Πώς πήρε τον αριθμό του το θρυλικό άρωμα- Οι ιστορικές καμπάνιες και οι μεγάλοι σταρ (photos)

Ήταν 5 Μαΐου του 1921 όταν η Chanel κυκλοφορούσε ένα άρωμα που θα έγραφε ιστορία. Το κλασικό και διαχρονικό No. 5 αποτελεί από τότε το απόλυτο σύμβολο της θηλυκότητας και της κομψότητας.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί το άρωμα έχει τον αριθμό πέντε; Αν και ήταν το πρώτο άρωμα που κυκλοφόρησε ποτέ η Chanel, δεν έλαβε τον αριθμό ένα, όπως θα ήταν αναμενόμενο. Ο λόγος: η ίδια η Coco Chanel.

H σχεδιάστρια είχε αδυναμία στον αριθμό πέντε από τα παιδικά της χρόνια. Όταν, λοιπόν, της δόθηκε μια σειρά από δείγματα με διάφορες μυρωδιές για το πρώτο της άρωμα, εκείνη επέλεξε χωρίς δεύτερη σκέψη το 5ο φιαλίδιο.

Έτσι, το άρωμα ονομάστηκε Chanel No. 5 και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά την 5η μέρα του 5ου μήνα του έτους. Η συγκεκριμένη συνήθεια παραμένει μέχρι και σήμερα, αφού κάθε νέα συλλογή κάνει ντεμπούτο την 5η του εκάστοτε μήνα, προς τιμήν της Chanel.

Διαφημιστικές καμπάνιες που άφησαν εποχή

Ως άρωμα-θρύλος, το Chanel No. 5 δε θα μπορούσε να μην έχει και ανάλογη προώθηση στη μακρά πορεία του στην αγορά. Πολυτελές και διαχρονικό, το τετράγωνο μπουκαλάκι έχει διαφημιστεί από τους μεγαλύτερους σταρ όλων των εποχών.

Μόλις λίγα χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του, το 1937, η ίδια η Coco Chanel φωτογραφήθηκε με το άρωμα για το Harper’s Bazaar. Κι αυτό ήταν μόνο η αρχή.

Το 1954, η Marilyn Monroe ρωτήθηκε για το τι φοράει στο κρεβάτι της. Εκείνη απάντησε: «Chanel No. 5, φυσικά!». Αν και δεν έγινε ποτέ επίσημα το πρόσωπο της εταιρείας, η δήλωσή της έφερε τεράστια άνοδο στις πωλήσεις του αρώματος.

Το 1966, η Ali McGraw (έγινε ευρέως γνωστή με το Love Story το 1970), έδωσε τη φρεσκάδα και τη νεανική ομορφιά της εποχής στο μέχρι τότε κλασικά γυναικείο άρωμα.

Λίγα χρόνια αργότερα, μια μεγάλη σταρ της εποχής έκανε μια εμβληματική καμπάνια για το No. 5 της Chanel. Η Catherine Deneuve πόζαρε στο φακό του κορυφαίου φωτογράφου Richard Avedon το 1972. Το πρόσωπό της και το τετράγωνο μπουκάλι κυριαρχούν στην ασπρόμαυρη αφίσα που δεν έχει σλόγκαν και κείμενο, μιας και η εικόνα μιλά από μόνη της.

Τη δεκαετία του ’80, ambassador του αρώματος ήταν το κορίτσι του Τζέιμς Μποντ, Carole Bouquet, ενώ ανάμεσα στους σκηνοθέτες των τηλεοπτικών διαφημίσεων ήταν ο Ridley Scott. Απλή, κλασική και με έντονα χρώματα, η αισθητική της εποχής θέλει το No. 5 να είναι ένα κλασικό προϊόν που όμως μπορεί να ταιριάξει με την καθημερινότητά της σύγχρονης γυναίκας.

To 2005, η Nicole Kidman έγινε το πρόσωπο του Chanel No. 5, δίνοντας γι’ άλλη μια φορά αέρα σταρ στο άρωμα. Όπως έλεγε τότε το σλόγκαν, «Αν θες να γίνεις icon, θα πρέπει να φορέσεις Chanel No. 5».

Πίσω στην απλότητα, το 2012 η Chanel επιλέγει και πάλι το ασπρόμαυρο, αλλά με μια τεράστια καινοτομία. Ο Brad Pitt γίνεται ο πρώτος άνδρας που διαφημίζει το άρωμα-σύμβολο της θηλυκότητας. Σκοπός της καμπάνιας αυτή τη φορά δεν είναι να φανεί ο σταρ, αλλά το προϊόν. Ο Brad Pitt βρίσκεται στο φόντο της εικόνας και κοιτάζει το τετράγωνο μπουκάλι που συμβολίζει τη γυναίκα που φορά το άρωμα.

Δύο χρόνια μετά, η Chanel επιστρέφει σε κλασικούς δρόμους. Ο συνδυασμός της κλασικής ομορφιάς του supermodel Gisele με το τεράστιο φωτισμένο πέντε συνθέτουν μια καμπάνια που σίγουρα θα ενέκρινε και η ίδια η Coco Chanel.

Αν κι έχει ξεπεράσει τα 100 χρόνια από την πρώτη του κυκλοφορία, το Chanel No. 5 παραμένει σταθερή αξία της γαλλικής κομψότητας, στοιχείο που έχει και η τελευταία του ambassador, Marion Cotillard.

Σήμερα, 102 χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία, το No. 5 της Chanel συνεχίζει να γράφει τη μοναδική ιστορία του. Οι νότες του μπουκέτου λουλουδιών που συνδυάζονται αρμονικά με τα εσπεριδοειδή και τη βανίλια όχι απλώς δεν ξεθυμαίνουν με το πέρασμα του χρόνου, αλλά μυρίζουν ακόμα όπως πριν από έναν αιώνα.