ΑρχικήEvergreenΙσπανία: Το πρώτο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που βγάζει μέχρι και 10.000 ευρώ...

Ισπανία: Το πρώτο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που βγάζει μέχρι και 10.000 ευρώ κάθε μήνα! (photos)

Η πληθωρική 25χρονη με τα ροζ μαλλιά από τη Βαρκελώνη λαμβάνει εβδομαδιαία προσωπικά μηνύματα από celebrities που της ζητούν να βγουν έξω. Όμως, το μοντέλο αυτό δεν είναι πραγματικό, αφού δημιουργήθηκε από την τεχνητή νοημοσύνη.

Το πρώτο μοντέλο που φτιάχτηκε από την τεχνητή νοημοσύνη στην Ισπανία, η Aitana, δημιουργήθηκε στη μέση μιας δύσκολης περιόδου.

Λίγους μήνες πριν, ο Rubén Cruz, σχεδιαστής της και ιδρυτής του πρακτορείου The Clueless, περνούσε μια δύσκολη κατάσταση επειδή δεν είχε πολλούς πελάτες.

«Ξεκινήσαμε να αναλύουμε τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε και συνειδητοποιήσαμε ότι πολλά έργα τέθηκαν σε αναμονή ή ακυρώθηκαν λόγω προβλημάτων πέρα ​​από τον έλεγχό μας. Συχνά ήταν λάθος του influencer ή του μοντέλου και όχι λόγω προβλημάτων σχεδίασης», είπε ο Cruz στο Euronews.

Το πρακτορείο αποφάσισε να δημιουργήσει τον δικό του influencer για να χρησιμοποιηθεί ως πρότυπο για τους πελάτες του.

Έτσι, γεννήθηκε η Aitana, μια πληθωρική 25χρονη με ροζ μαλλιά από τη Βαρκελώνη, της οποίας η εμφάνιση πλησιάζει την τελειότητα. Το εικονικό μοντέλο μπορεί να κερδίσει έως και 10.000 ευρώ κάθε μήνα, σύμφωνα με τον δημιουργό του, αλλά ο μέσος όρος εσόδων του κυμαίνεται περίπου στις 3.000 ευρώ.

«Το κάναμε για να βγάλουμε καλύτερα τα προς το ζην και να μην εξαρτόμαστε από άλλους ανθρώπους που έχουν εγωισμούς, μανίες ή που θέλουν απλώς να βγάλουν πολλά χρήματα ποζάροντας», λέει ο Cruz.

Η Aitana κερδίζει κάτι παραπάνω από 1.000 ευρώ ανά διαφήμιση, ενώ πρόσφατα έγινε το πρόσωπο της Big, μιας εταιρείας αθλητικών συμπληρωμάτων. Σα να μην έφτανε αυτό, το εικονικό μοντέλο ανεβάζει φωτογραφίες με εσώρουχα στο Fanvue, μια πλατφόρμα παρόμοια με την OnlyFans.

Μέσα σε λίγους μόνο μήνες έχει καταφέρει να αποκτήσει περισσότερους από 121.000 followers στο Instagram και οι φωτογραφίες της έχουν χιλιάδες προβολές και αντιδράσεις. Λαμβάνει ακόμη και προσωπικά μηνύματα από διασημότητες που δε γνωρίζουν ότι δεν είναι πραγματικό πρόσωπο.

«Μια μέρα, ένας γνωστός ηθοποιός από τη Λατινική Αμερική έστειλε μήνυμα για να της ζητήσει να βγουν. Αυτός ο ηθοποιός έχει περίπου 5 εκατομμύρια ακόλουθους και κάποιοι από την ομάδα μας παρακολουθούσαν την τηλεοπτική του σειρά όταν ήταν παιδιά», λέει ο Cruz.

«Δεν είχε ιδέα ότι η Aitana δεν υπάρχει», προσθέτει.

Πώς ζωντανεύει ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης;

Κάθε εβδομάδα η ομάδα του πρακτορείου έχει μια συνάντηση για να δημιουργήσει την καθημερινότητα της Aitana. Αυτοί αποφασίζουν τι θα κάνει μέσα στην εβδομάδα, ποια μέρη θα επισκεφτεί και ποιες φωτογραφίες θα ανεβάσουν για να τροφοδοτήσουν τους followers που θέλουν να μάθουν για αυτήν.

Δεν υπάρχουν φωτογραφίσεις και αλλαγές γκαρνταρόμπας, μόνο ένας συνδυασμός ειδικών τεχνητής νοημοσύνης και σχεδιασμού, οι οποίοι χρησιμοποιούν το Photoshop για να δώσουν τη δυνατότητα στο μοντέλο να περάσει, για παράδειγμα, το Σαββατοκύριακο στη Μαδρίτη.

«Τον πρώτο μήνα, συνειδητοποιήσαμε ότι οι άνθρωποι ακολουθούν ζωές, όχι εικόνες. Εφόσον δε ζει στ’ αλήθεια, έπρεπε να της δώσουμε λίγη πραγματικότητα, ώστε να μπορέσουν οι άνθρωποι να συνδεθούν μαζί της με κάποιο τρόπο. Έπρεπε να πούμε μια ιστορία», εξηγεί ο γραφίστας.

Γι’ αυτό η Aitana, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μοντέλα των οποίων οι προσωπικότητες συνήθως δεν αποκαλύπτονται, έχει μια πολύ ξεχωριστή «προσωπικότητα». Δημιουργήθηκε ως φαν του fitness, αποφασιστική και με σύνθετο χαρακτήρα. Στον ιστότοπό της, αναφέρεται ως εξωστρεφής και περιποιητική.

«Η Aitana έχει γίνει με πολλή σκέψη. Τη δημιουργήσαμε με βάση αυτό που αρέσει περισσότερο στην κοινωνία του σήμερα. Σκεφτήκαμε τα γούστα, τα χόμπι και τις θέσεις που αποτελούν trend τα τελευταία χρόνια», σχολιάζει ο Cruz.

Η τεράστια επιτυχία της Aitana οδήγησε τους σχεδιαστές της στη δημιουργία ενός ακόμα εικονικού μοντέλου, που ονομάζεται Maia και είναι, όπως αναφέρουν οι ίδιοι «λίγο πιο ντροπαλή». Πρέπει να σημειωθεί, επίσης, πως και τα δύο ονόματα δεν επιλέχθηκαν τυχαία, καθώς περιέχουν το ακρωνύμιο της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ).

Εκδημοκρατισμός της χρήσης εικονικών μοντέλων;

Το πρακτορείο έχει πλημμυρίσει από αιτήματα εταιρειών που θέλουν το δικό τους προσωπικό μοντέλο.

«Θέλουν να έχουν μια εικόνα που δεν είναι πραγματικό πρόσωπο και αντιπροσωπεύει τις αξίες της επωνυμίας τους, έτσι ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα εάν πρέπει να απολύσουν κάποιον ή δεν μπορούν πλέον να βασίζονται σε αυτόν», λέει ο Cruz.

Χάρη στο χαμηλό της κόστος, η χρήση εικονικών μοντέλων θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των τιμών της αγοράς και να δώσει ώθηση στις μικρές εταιρείες που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες, σύμφωνα με τα λεγόμενα του οργανισμού.

Ωστόσο, η πρωτοβουλία έχει και πολλούς επικριτές. Δεν είναι λίγοι αυτοί που ανησυχούν ότι η μη ρεαλιστική τελειότητα των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να επηρεάσει την ήδη υπάρχουσα εμμονή των νέων σχετικά με την εικόνα τους.

Υπάρχει επίσης κριτική και για την υπερβολικά σεξουαλικοποιημένη εικόνα των μοντέλων που δημιουργούνται. Το πρακτορείο απαντά ότι απλώς ακολουθεί την αισθητική που έχουν ήδη δημιουργήσει οι πραγματικοί influencers και τα brands.

Αν δεν ακολουθήσουμε αυτήν την αισθητική, οι επωνυμίες δεν θα ενδιαφέρονται. Για να αλλάξει αυτό το σύστημα, πρέπει να αλλάξει πρώτα το όραμα των εμπορικών σημάτων. Ο κόσμος γενικά έχει σεξουαλικοποιηθεί, σχολιάζουν.