ΑρχικήEvergreenShein 101: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον κολοσσό της fast...

Shein 101: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον κολοσσό της fast fashion

Το Shein χρειάστηκε λιγότερο από μια δεκαετία για να βγει από την αφάνεια και να γίνει τόσο ο κυρίαρχος παίκτης στην fast fashion, όσο και o αγαπημένος προορισμός διαδικτυακών αγορών για την Gen Z. Όμως, η εταιρεία έγινε διάσημη όχι μόνο χάρη στα εξαιρετικά φθηνά ρούχα που παράγει προς τέρψη των TikTokers και της νέας γενιάς σε όλο τον κόσμο, αλλά και για τις διαμάχες της.

Σήμερα, το Shein αναζητά διέξοδο για να βγει στο χρηματιστήριο, όπως ανέφερε η Wall Street Journal. Νωρίτερα αυτό το μήνα, ειδικοί εξήγησαν στο Bloomberg ότι το Shein προσβλέπει σε αποτίμηση 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Παράλληλα, η εταιρεία προσπαθεί να γίνει περισσότερο σαν το Amazon Marketplace, επιτρέποντας σε τρίτους λιανοπωλητές να πωλούν προϊόντα μέσα από τον ιστότοπό της, ενώ έχει δημιουργήσει μια συνεργασία με την Forever.

Πως έφτασε το Shein στην κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς

Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής του Shein και διευθύνων σύμβουλος, Sky Xu, ξεκίνησε την επιχείρηση το 2008. Αρχικά ήταν ένας ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου που πουλούσε νυφικά που κατασκευάζονταν στην Κίνα, υιοθετώντας αργότερα το όνομα SheInside.

Το 2015, ο Xu άλλαξε την επιχείρηση με στόχο να επικεντρωθεί στα ρούχα γρήγορης μόδας και την ονόμασε Shein. Η πραγματική άνοδος της εταιρείας δεν ήρθε μέχρι το 2020, στην καραντίνα, όταν οι καταναλωτές ξεκίνησαν να επιλέγουν το διαδίκτυο για τις αγορές τους όλο και περισσότερο.

Η γρήγορη μόδα απογειώθηκε τη δεκαετία του 1990

Οι καταναλωτές άρχισαν για πρώτη φορά να επιλέγουν τα φθηνά ρούχα στις δεκαετίες του ’60 και του ’70, καθώς οι τάσεις της μόδας άρχισαν να αλλάζουν πιο συχνά και οι εταιρείες στράφηκαν στην υπεράκτια παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων για να μειώσουν το κόστος.

Όμως, μόλις στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000, η ​​H&M, η Zara και η Forever 21 έκαναν δημοφιλές το μοντέλο της fast-fashion όπως το ξέρουμε σήμερα.

Η τεχνολογία AI του Shein δημιουργεί νέα ρούχα με ρυθμό ρεκόρ

Τα τελευταία χρόνια, το Shein έγινε ο μεγαλύτερος παίκτης στον κόσμο στη γρήγορη μόδα. Η εταιρεία πουλάει ρούχα που παράγονται φτηνά και γρήγορα και στη συνέχεια πωλούνται σε απίστευτα χαμηλές τιμές — πολλά είδη κοστίζουν κάτω από 10 δολάρια.

Το Shein έδωσε στην fast fashion ένα εντελώς νέο νόημα χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη για τον εντοπισμό των τάσεων, ώστε να δημιουργήσει χιλιάδες ρούχα σε χρόνο ρεκόρ.

Οι αναλυτές ονόμασαν το επιχειρηματικό μοντέλο της Shein «λιανικό εμπόριο σε πραγματικό χρόνο», επειδή τα νέα σχέδια μπορεί να χρειαστούν μόλις τρεις ημέρες για να παραχθούν, ανέφερε το Vox. Εξαιτίας αυτού, υπάρχουν έως και 600.000 αντικείμενα που βρίσκονται στον ιστότοπο ανά πάσα στιγμή, σύμφωνα με το BBC.

Τα «Shein hauls» των πελατών στο TikTok και η τεράστια επιτυχία

Οι πελάτες και οι influencers στο TikTok έχουν βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό στη διεθνή απήχηση του Shein και η δημιουργία ενός #Sheinhaul αποτελεί ιεροτελεστία για την GenZ και όχι μόνο.

Οι αγοραστές ρίχνουν σωρούς συσκευασιών με την επωνυμία Shein από μεγάλα κουτιά στα πατώματα των δωματίων τους, όπου πιθανότατα θα δείτε επίσης γιρλάντες από ψεύτικους κισσούς και φωτάκια με κορδόνια να κρέμονται από τους τοίχους. Μια γυναίκα, μάλιστα, κινηματογράφησε ένα φορτηγό που παραδίδει ένα γιγάντιο κουτί στο δρόμο της αφού είπε ότι αγόρασε προϊόντα Shein αξίας 2.000 δολαρίων.

Το Shein είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής εφαρμογή αγορών στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τα στοιχεία του UBS Evidence Lab. Το Shein έχει περισσότερους οπαδούς στο TikTok από οποιαδήποτε άλλη μάρκα λιανικής πώλησης ενδυμάτων και είναι ο πωλητής λιανικής ένδυσης που αναζητείται περισσότερο από την Google στις ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία της UBS.

 

@tori_walker.nn 🤍 #tori_walker #fyp #viral ♬ iPlan – Dlala Thukzin & Zaba & Sykes

Ο μέσος αγοραστής της Shein ξοδεύει 100 δολάρια το μήνα για ρούχα

Ο μέσος πελάτης του Shein είναι μια γυναίκα 34,7 ετών που κερδίζει 65.300 δολάρια τον χρόνο και αναφέρει ότι ξοδεύει 100 δολάρια το μήνα για ρούχα. Αυτό είναι 60% υψηλότερο από τη μέση γυναίκα στις ΗΠΑ, ανέφερε η UBS.

Η Shein έχει αντιμετωπίσει πολλές αντιδράσεις για τον ρόλο της στη ρύπανση του περιβάλλοντος

Η εταιρεία είναι γνωστή για τη μυστικότητά της και την έλλειψη διαφάνειας της αλυσίδας εφοδιασμού. Δέχεται κριτική για την παραγωγή εξαιρετικά υψηλών όγκων ενδυμάτων, τα οποία σύμφωνα με αναφορές παράγουν 6,3 εκατομμύρια τόνους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.

Ωστόσο, οι αγοραστές της Shein λένε ότι έχουν μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση ​​από τον μέσο καταναλωτή.

Το 52% των πελατών του Shein δήλωσαν ότι θεωρούν πως η φροντίδα για το περιβάλλον αποτελεί μεγάλο μέρος της προσωπικής τους ταυτότητας, σε σύγκριση με το 47% των συνολικών ερωτηθέντων. Και το 67% των αγοραστών του Shein δήλωσαν πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για περιβαλλοντικά βιώσιμα αγαθά, σε σύγκριση με το 53% συνολικά.

Οι επικριτές αμφισβητούν τις πρακτικές παραγωγής και εφοδιαστικής αλυσίδας της Shein

Το Shein έχει την έδρα του στην Σιγκαπούρη και στον κόμβο παραγωγής της Guangzhou στην Κίνα. Συνεργάζεται με περισσότερους από 6.000 προμηθευτές σε όλη την Κίνα. Η εταιρεία έχει κατηγορηθεί ότι χρησιμοποιεί κατασκευαστές που έχουν παραβιάσει τα εργασιακά δικαιώματα.

Μια έρευνα του 2021 από την κινεζική ψηφιακή έκδοση Sixth Tone αποκάλυψε ένα μοτίβο «χαλαρής επίβλεψης και κακών συνθηκών εργασίας» σε ορισμένους κατασκευαστές του Shein. Ανακάλυψε ότι οι προμηθευτές του συχνά αναθέτουν παραγγελίες με υπεργολαβία σε μικρά συνεργεία μέσα σε υποβαθμισμένα κτίρια για να μειώσουν το κόστος. Επειδή αυτές οι επιχειρήσεις δεν συναλλάσσονται απευθείας με το Shein, η εταιρεία δεν μπορεί να επαληθεύσει τις συνθήκες εργασίας τους.

Οι αναλυτές λένε ότι το Shein θα μπορούσε να συνεχίσει να κερδίζει μερίδιο της αγοράς

Παρά την πτώση των πωλήσεων που καταγράφηκε πέρυσι, οι αναλυτές της UBS λένε ότι το Shein θα μπορούσε να συνεχίσει να καταλαμβάνει σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Σε μια έκθεση του Ιουνίου, απέδωσαν μεγάλο μέρος της επιτυχίας της εταιρείας στην ικανότητά της στο μάρκετινγκ.

Ένα ταξίδι influencer στην Κίνα τον Ιούνιο αποδείχθηκε καταστροφή δημοσίων σχέσεων για το Shein

Τον Ιούνιο, το Shein κάλεσε τους influencers να επισκεφθούν το κέντρο καινοτομίας του στην Κίνα. Αφού δημοσίευσαν λαμπερές κριτικές των ταξιδιών τους, οι influencers αντιμετώπισαν πολλές αντιδράσεις επειδή αγνόησαν τους αυξανόμενους ισχυρισμούς περί αμφισβητήσιμης εργασιακής ηθικής και ανησυχίες σχετικά με τον ρόλο του Shein στη ρύπανση.

Ένα μέλλον γεμάτο αβεβαιότητες

Η πορεία προς μια επιτυχημένη IPO δεν είναι ξεκάθαρη. Η εταιρεία αντιμετωπίζει αρκετές συνεχιζόμενες προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των ανησυχιών σχετικά με το στυλ διαχείρισης και των σημαντικών ηθικών ζητημάτων που σχετίζονται με τις εργασιακές πρακτικές.

Η δημοτικότητα του Shein στους νεότερους καταναλωτές θα μπορούσε να οδηγήσει στη συνέχεια της επιτυχίας, αλλά αυτό εξαρτάται και από τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίσει αυτά τα σημαντικά ζητήματα.

*Με πληροφορίες από Business Insider

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ