ΑρχικήΠολιτικήΚεραμέως: «Καμία υποχώρηση για την αξιολόγηση, έπεσαν οι μάσκες της αντιπολίτευσης»

Κεραμέως: «Καμία υποχώρηση για την αξιολόγηση, έπεσαν οι μάσκες της αντιπολίτευσης»

Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, μίλησε στην εκπομπή Briefing του Action24 με τον Γιώργο Πιέρρο για το με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε για την παιδεία με 158 «ναι» και αποτέλεσε πεδίο έντονης αντιπαράθεσης κυρίως με την αξιωματική αντιπολίτευση που του προσέδωσε ιδεολογικά χαρακτηριστικά αλλά και με το Κίνημα Αλλαγής.

Σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι η πορεία της νόσου είναι γενικά καθοδική και ικανοποιητική αυτή τη στιγμή ενώ φιλοδοξία τους είναι να ανοίξουν κανονικά τα σχολεία.

Για το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε τόνισε ότι ένα σημαντικό σημείο του νομοσχεδίου είναι ότι «ξεκινάμε από τη βάση και όχι από τα κεραμίδια» γιατί στη χώρα μας δινόταν βάση στις πανελλαδικές, κτλ και όχι στα τόσο κρίσιμα χρόνια από το νηπιαγωγείο και το δημοτικό, γίνονται οι πιο βασικές αλλαγές, «γι’ αυτό το λόγο ξεκινάμε τις αλλαγές από το δημοτικό», συμπλήρωσε.

Οι δεξιότητες ξεκινούν από το νηπιαγωγείο και αφορούν το υποχρεωτικό ημερήσιο πρόγραμμα, προσέθεσε. Το νηπιαγωγείο έχει έναν ενιαίο χαρακτήρα, η εξοικείωση με την αγγλική θα γίνεται μέσω δραστηριοτήτων, όχι με τη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου, σημείωσε.

Στο νομοσχέδιο για την Παιδεία υπάρχουν αυτονόητα πράγματα, δεν υπάρχει ιδεολογικό πρόσημο, επεσήμανε, ενώ πολλά από αυτά έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια.

Η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι το σχολείο δεν είναι μόνο για να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις αλλά και δεξιότητες που θα είναι εξαιρετικά χρήσιμες στα παιδιά μέσα από θεματικές ενότητες.

Για την αρνητική στάση των κομμάτων της αντιπολίτευσης σχολίασε ότι έχει μεγάλο ενδιαφέρον πώς πορεύτηκαν σε αυτή την ψηφοφορία, όταν, όπως προσέθεσε, η εξοικείωση με τη δεύτερη γλώσσα εφαρμόζεται σε 14 χώρες της Ευρώπης.

Για την αξιολόγηση τόνισε δεν υπάρχει καμία υποχώρηση στη διαδικασία αλλά αντίθετα η ενίσχυση της, συμπληρώνοντας ότι έπεσαν οι μάσκες και αποκαλύφθηκε ότι η αντιπολίτευση δεν θέλει την αξιολόγηση. Όπως είπε, προβλέπονται τρία στάδια: προγραμματισμός, αυτοαξιολόγηση και εξωτερική αξιολόγηση.

«Όπως κάνει κανείς μαθηματικά, θα διδάσκεται σεβασμό στη διαφορετικότητα, κτλ όλα αυτά σταθμισμένα σε κάθε ηλικία και σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα», υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας.

Αναφορικά με τα πρότυπα και πειραματικά είπε ότι επαναφέρουν πλήρως τον θεσμό των πειραματικών και των πρότυπων σχολείων, υπάρχει διάκριση. Από τον Σεπτέμβριο θα έχουμε 28 πρότυπα και 34 πειραματικά σχολεία που στόχος είναι να λειτουργήσουν ως ανελκυστήρας για να σηκώσουν τα δημόσια σχολεία πιο ψηλά. Έκανε λόγο για ισότητα ευκαιριών, να έχει ευκαιρία κάθε παιδί να φοιτήσει σε ένα πρότυπο σχολείο.

Η υπουργός Παιδείας έκανε γνωστό ότι υπάρχει η σκέψη στο πλαίσιο μεγαλύτερης αυτονομίας στα πανεπιστήμια να έχουν ρόλο στο βαθμό εισαγωγής και τον τρόπο εισαγωγή των σπουδαστών.

Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ως στόχο έθεσε να ενισχύσουμε τα παιδιά μας να φοιτήσουν στα εξαιρετικά μας πανεπιστήμια και να προσελκύει παιδιά από όλο τον κόσμο, να γίνει η Ελλάδα διεθνές κέντρο εκπαίδευσης καθώς δεν έχουμε την θέση που μας αξίζει στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη.

Στροφή στο σύγχρονο σχολείο, το σχολείο δεν έχει στόχο μόνο να σε μάθει γράμματα αλλά και να σε βγάλει στην κοινωνία, τόνισε η Νίκη Κεραμέως.