Νέα κόντρα Κεραμέως-Φίλη για αγγλικά στο νηπιαγωγείο, τουρκικά και λατινικά – Όλοι οι διάλογοι

38 mins read

Με την ομιλία του πρωθυπουργού αύριο και των άλλων πολιτικών αρχηγών, θα ολοκληρωθεί η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την αναβάθμιση του σχολείου.

Η υπουργός Παιδείας, στην σημερινή της ομιλία ανέφερε ότι στοχος του υπουργείου είναι να βρίσκει λύσεις παρά τις αντιξοότητες, να δίνει στους μαθητές και στους φοιτητές περισσότερα και καλύτερα εφόδια: «Φιλοδοξία μας να βάζουμε τον πήχη ολοένα και ψηλότερα, να επενδύσουμε στο ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης γιατί αυτή είναι η Ελλάδα της δημιουργίας που θέλουμε να υπηρετήσουμε».

Η κ. Κεραμέως απάντησε ξανά στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης όσον αφορά την εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, λέγοντας ότι τα παιδιά που μαθαίνουν περισσότερες από μία γλώσσες αποκομίζουν γνωστικά οφέλη όπως η επίλυση προβλημάτων και η ικανότητα επικοινωνίας, η δημιουργικότητα και η πολιτισμική συνείδηση: «Στη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας τίθενται τα θεμέλια της μάθησης ,της γνώσης, της σκέψης και όλων των νοητικών διαδικασιών. Ερευνες έχουν δείξει ότι η δεύτερη γλώσσα αυξάνει δυνατότητα της γνώσης και της μητρικής γλώσσα των παιδιών. Είναι παγκόσμια τάση η εκμάθηση ξένων γλωσσών να εισάγεται όλο και σε μικρότερες ηλικίες από τρεις χώρες στην Ευρώπη έχουμε φτάσει πλέον σε 14 χώρες το 2019 ανάμεσα σε άλλες στο Βέλγιο τη Βουλγαρία την Εσθονία την Πορτογαλία την Κύπρος την Φιλανδία την Μάλτα και άλλες. Τα περισσότερα ιδιωτικά νηπιαγωγεία έχουν εισάγει εδώ και χρόνια δραστηριότητες στην αγγλική. Ακούσαμε σε αυτή την αίθουσα από την αξιωματική αντιπολίτευση ότι η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο κάποιο κρυμμένο συμφέρον εξυπηρετεί, ότι αποτελεί επιταγή των αμερικανικών πανεπιστημίων. Στις θεωρίες συνωμοσίας απαντάμε με στοιχεία, απαντάμε με έρευνες , απαντάμε με τις συστάσεις των διεθνών οργανισμών, των οποίων η χώρα μας είναι μέλος. Ενα στόχο υπηρετούμε: να δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας».

Η κ. Κεραμεως αναφέρθηκε και στην αξιολόγηση λέγοντας ότι οι προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης υλοποιούνται: «Στη χώρα μας η αξιολόγηση έχει πολεμηθεί όσο λίγες μεταρρυθμίσεις και δυστυχώς εξακολουθεί να δυσφημίζεται ακόμα και σήμερα. Η συστηματική αξιολόγηση όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την βελτίωση κάθε εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τον εντοπισμό αναγκών και αδυναμιών που θέτουν τα ίδια τα σχολεία. Υπάρχουν πολλά φωτεινά παραδείγματα σχολείων και άοκνες προσπάθειες φωτισμένων εκπαιδευτικών με μεράκι και όραμα που η ανάδειξη τους μπορεί να συμβάλει καίρια στην αλλαγή του παραδείγματος στην δημόσια εκπαίδευση. Η αξιολόγηση είναι μοναδική ευκαιρία για εμπέδωση της εμπιστοσύνης στο δημόσιο σχολείο. Για αυτά δεσμευθήκαμε κι αυτά υλοποιούμε σήμερα. Θα ακολουθήσει και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μετά από εκτενή διαβούλευση με όλους τους φορείς».

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο εισηγητής και πρώην υπουργός παιδείας Νίκος Φίλης επέμεινε στην άποψη του ότι δεν πρέπει να μπει στο νηπιαγωγείο το μάθημα των αγγλικών και κατηγόρησε την κ.Κεραμέως για την κατάργηση του μαθήματος της κοινωνιολογίας υπέρ των λατινικών: «Καταλαβαίνουμε την αξία των κλασικών σπουδών και της διδασκαλίας των λατινικών, αλλά με σύγχρονο -όχι απαρχαιωμένο και βαρετό τρόπο. Η γνώση τους, ίσως και η εξέτασή τους, είναι αναγκαία για τα παιδιά που θέλουν να ακολουθήσουν φιλολογία, ιστορία, αρχαιολογία. Τα παιδιά όμως που θέλουν να σπουδάσουν άλλες θεωρητικές επιστήμες, διεθνείς σπουδές, κοινωνιολογία, ψυχολογία, πρέπει να διδαχθούν και να εξεταστούν στο μάθημα της κοινωνιολογίας.

Η μάχη που δίνεται κατα της κοινωνιολογίας και υπέρ των λατινικών έχει συμβολικό χαρακτήρα. είναι ένα μήνυμα από το σκοτεινό παρελθόν και θυμίζει τα φαντάσματα που είχαν εναντιωθεί πριν από μισό αιώνα στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση Παπανούτσου. Η κοινωνιολογία είναι αριστερό μάθημα και τα Λατινικά δεξιό είπε ο Άδωνις. Μπούρδες δηλαδή . Αν τον άκουγε ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος θα του έλεγε, Αδωνι τι είναι αυτά που λες; Γλίτωσε όμως. Ποιος σας συνέστησε να διασπάσετε τον νέο τύπο ολοήμερου νηπιαγωγείου που καθιέρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ βάζοντας τα αγγλικά στο πρόγραμμα, κάτι που οδήγησε το σύνολο των νηπιαγωγών αλλά και το σύνολο των προέδρων των παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας να σας επικρίνουν για την σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου που δημιουργεί μαθησιακά και λειτουργικά προβλήματα.
Αγνοείτε τον μεγάλο αριθμό παίδων που δεν έχουν μητρική γλώσσα τα ελληνικά, αλλά και τα παιδιά με μαθησιακά προβλήματα και το τελευταίο που ενδιαφέρει τα παιδιά αυτά σε αυτές τις ηλικίες, είναι η εκμάθηση αγγλικών.

Είπατε για στοιχεία σύμφωνα με τα οποία σε 14 χώρες διδάσκεται η ξένη γλώσσα στα νηπιαγωγεία, αλλά αποκρύψατε ότι στη σχετική έκθεση υπάρχει επεξήγηση ότι στις περισσότερες από τις 14 χώρες η ξένη γλώσσα διδάσκεται στα μεγαλύτερα παιδιά των 6 ετών που αντιστοιχεί σε μας στην πρώτη δημοτικού . Σε άλλες χώρες εξι ετών τα παιδιά πάνε νηπιαγωγείο σε εμάς είναι στην πρώτη δημοτικού».

Ο κ. Φίλης ζήτησε από την υπουργό να ακούσει τους ειδικούς για το θέμα αυτό ενώ την επέκρινε και για το γεγονός ότι καταργείται η διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία της μειονότητας: «Στα νηπιαγωγεία της μειονότητας στης Θράκης υποκύπτοντας σε εθνικιστικές πιέσεις καταργήσατε τον πετυχημένο θεσμό των νηπιαγωγείων με βοηθούς που γνωρίζουν την πομάκικη και τουρκική γλώσσα που είχε καθιέρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Κυρία υπουργέ ακούστε με είμαι ο Υπουργός παιδείας που καθιέρωσε την αγγλική στην πρώτη δημοτικού. Ακουσα τους ειδικούς, δεν έκανα του κεφαλιού μου. Πιστεύω πως πρέπει να τους ακούσετε και εσείς αν πιστεύετε ότι έχουν κάποια αξία».

Facebook Comments

Τελευταία Νέα