ΑρχικήΠολιτικήOpinion Poll: Πρόβλεψη Ζούπη για 9 κόμματα στην επόμενη Βουλή- Ανεβαίνουν οι...

Opinion Poll: Πρόβλεψη Ζούπη για 9 κόμματα στην επόμενη Βουλή- Ανεβαίνουν οι “Σπαρτιάτες”

Την πρόβλεψη ότι η επόμενη Βουλή μπορεί να φιλοξενεί μέχρι και εννέα κόμματα, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα δημοσκοπήσεις έκανε στην ΕΡΤ ο πολιτικός αναλυτής Ζαχαρίας Ζούπης, ο οποίος, μαζί με τον επικοινωνιολόγο Σταύρο Κοντακτσή, μίλησαν για την επικοινωνιακή τακτική των πολιτικών αρχηγών στο δρόμο για τις εκλογές της 25ης Ιουνίου.

“Μέ τις τελευταίες δημοσκοπήσεις δεν θα απέκλεια να είναι μέχρι και εννέα κόμματα στη Βουλή”, δήλωσε στην εκπομπή “Συνδέσεις” ο κ. Ζούπης, εξηγώντας ότι παρατηρεί στις δημοσκοπήσεις μια σημαντική άνοδο των Σπαρτιατών, που στηρίζονται από τον Ηλία Κασιδιάρη καθώς και είσοδο στη Βουλή τόσο της Πλεύσης Ελευθερίας όσο και του ΜέΡΑ25 και του κόμματος “Νίκη”.

Ανακατανομή των ψήφων στα δεξιά της ΝΔ

Σύμφωνα με τον πολιτικό αναλυτή, επειδή η Πλεύση Ελευθερίας και το ΜέΡΑ25 έχουν επικαλυπτόμενα κοινωνικά και πολιτικά ακροατήρια, ο ίδιος εκτιμά ότι τελικά θα καταφέρει να περάσει το 3% και να εισέλθει στη Βουλή, μόνο το ένα από τα δύο κόμματα.

“Λογικά και από τα άλλα τρία κόμματα τελικά, μπορεί να μπουν τα δύο στη Βουλή” είπε, ενώ σχολιάζοντας την παρουσία της Νίκης και της Πλεύσης Ελευθερίας δημοσκοπικά, εκτίμησε ότι “έχει μειωθεί η δυναμική τους σε σχέση με μια εβδομάδα πριν”.

Μιλώντας για τη δεξαμενή των ψηφοφόρων που επιλέγουν μικρά κόμματα, δήλωσε ότι εκτός από τους αναποφάσιστους, γίνεται μια ανακατανομή. “Το κάθε κόμμα παίρνει από αλλού, ας πούμε τα τρία κόμματα της πέραν της Νέας Δημοκρατίας δεξιάς, ανταλλάσσουν ψήφους. Οι Σπαρτιάτες παίρνουν από την Ελληνική Λύση, παίρνουν και από τη Νίκη. Γίνεται μια ανακατανομή που μπορεί να δημιουργήσει μπλοκάρισμα”.

“Η Πλεύση Ελευθερίας παίρνει οριακά από το ΜέΡΑ25, παίρνει από ΣΥΡΙΖΑ, παίρνει λίγο από το ΠΑΣΟΚ. Έτσι γίνεται μια ανακατανομή”, σχολίασε ο κ. Ζούπης. Όσον αφορά τη Νέα Δημοκρατία τόνισε ότι σε επίπεδο πρώτου κόμματος φαίνεται να υπάρχει μια δυναμική η οποία δεν συμπιέζεται με τίποτα στις μετρήσεις κάτω από 41 % – 42% και δείχνει ότι μπορεί να φτάσει και 44%” εκτίμησε.

Πιο ενδιαφέρουσα εκλογικά η Κυριακή 25 Ιουνίου

Σύμφωνα με την ανάλυσή του, ο ΣΥΡΙΖΑ θα κυμανθεί στο 19% με 20%, με τους ψηφοφόρους του να κοιτάζουν και προς τη μεριά της αποχής ή της Πλεύσης Ελευθερίας.

Σχολιάζοντας την εκλογική παρουσία του ΠΑΣΟΚ εκτίμησε ότι έχει ένα περιθώριο του τάξεως του 1%, εξηγώντας ότι στις εκλογές της 21ης Μαΐου πήρε ένα διψήφιο ποσοστό όχι λόγω μιας επιτυχημένης στρατηγικής, αλλά γιατί ανακατεύτηκε όλη η πολιτική τράπουλα.

“Από άποψη ποσοστού πρώτου και δεύτερου κόμματος και της διαφοράς τους καθώς και το ποιοι θα μπουν στη Βουλή, θα είναι μια Κυριακή, πιο ενδιαφέρουσα από, τι περιμένουμε” κατέληξε ο κ. Ζούπης.

Δεν υπάρχει ξεκάθαρη στρατηγική στον ΣΥΡΙΖΑ

Από την πλευρά του ο κ. Κοντακτσής τόνισε ότι “η Νέα Δημοκρατία είχε ακολουθήσει μια επικοινωνιακή στρατηγική η οποία δούλευε, πήγε πάρα πολύ καλά και συνέχισε στο ίδιο μοτίβο. Επένδυσε στα ίδια εργαλεία, στους ίδιους τρόπους επικοινωνίας και προφανώς, με βάση και τις δημοσκοπήσεις, συνεχίζει να προοδεύει σε σχέση με τους στόχους της”.

Όσον αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ υποστήριξε ότι προσπαθεί να πείσει τον κόσμο να τον ψηφίσει “εφαρμόζοντας μια επικοινωνιακή τακτική που φαίνεται να είναι… στο γόνατο”, όπως είπε.

“Δεν υπάρχει σοβαρή χρήση εργαλείων. Δεν υπάρχει κάποια στρατηγική που να τη βλέπεις ξεκάθαρα” πρόσθεσε ο κ. Κοντακτσής προσθέτοντας ότι είναι εμφανές ότι δεν υπάρχει ενιαία δομή και φωνή αν και περιορίστηκε το πρόβλημα σε σχέση με τις εκλογές της απλής αναλογικής.

“Στην πραγματικότητα είδαμε το ίδιο μήνυμα, αυτό της δίκαιης κοινωνίας και προσπάθησαν με κάποια περιγραφή- και με το μήνυμα “ευημερία για όλους”- να το εξηγήσουν” υποστήριξε ο κ. Κοντακτσής.

Εμμονή σε λάθος στρατηγική

Υπήρξε μάλιστα ιδιαίτερα καυστικός τόσο ως προς την στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ για την οποία είπε ότι υπάρχει “μια εμμονή σε μια λάθος στρατηγική”, όσο και γι΄αυτή του ΠΑΣΟΚ, που επικοινωνιακά δεν έκανε τίποτα.

Όταν οι χειρότερες επιδόσεις σου ως κόμμα, πολύ κάτω από το πανελλαδικό μέσο όρο, είναι στην Αττική και στην Α Θεσσαλονίκης, που είναι τα κλασικά μέρη τα οποία παίζει τεράστιο ρόλο η επικοινωνιακή στρατηγική σου, έχεις πρόβλημα. Καυτηριάζοντας επίσης ότι το ΠΑΣΟΚ ξόδεψε για διαφήμιση στο Facebook κυρίως στο προφίλ του Νίκου Ανδρουλάκη και όχι σε αυτό του κόμματος.

Ωστόσο, δεν παρέλειψε να δώσει τα εύσημα στον ΚΚΕ και τον γ.γ. γραμματέα του, Δημήτρη Κουτσούμπα, ο οποίος έβγαλε ένα νέο προφίλ, επενδύοντας στο χιούμορ που προσέλκυσε και αρκετούς νέους.