Την πρόθεση της κυβέρνησης να αποσυνδέσει τα δημοτικά τέλη από τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος ανακοίνωσε στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών, Θεόδωρος Λιβάνιος, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Όπως γνωστοποίησε, στο νομοσχέδιο θα προστεθεί διάταξη που θα προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, ώστε, σε συνεργασία με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) και τα υπουργεία Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, να δημιουργηθεί ένα νέο σύστημα είσπραξης των δημοτικών τελών, ανεξάρτητο από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η αλλαγή αυτή αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο των δήμων όσο και των εταιρειών ενέργειας και έχει ως βασικό στόχο να σταματήσει η είσπραξη των δημοτικών τελών μέσω των λογαριασμών ρεύματος.
Στόχος η εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2028
Διευκρινίζοντας τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, ο κ. Λιβάνιος ανέφερε ότι σε πρώτη φάση δεν αλλάζει τίποτα για τους πολίτες, καθώς η μετάβαση στο νέο σύστημα απαιτεί την ανάπτυξη του απαραίτητου πληροφοριακού συστήματος και των αντίστοιχων μηχανισμών.
Η επιδίωξη είναι το νέο μοντέλο να τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2028.
Όπως εξήγησε, οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα εισπράττουν πλέον τα δημοτικά τέλη. Αντίθετα, προβλέπεται να δημιουργηθεί ένας νέος μηχανισμός, αντίστοιχος με εκείνον του ΕΝΦΙΑ.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το ποσό των δημοτικών τελών θα βεβαιώνεται μία φορά τον χρόνο και οι πολίτες θα μπορούν να το εξοφλούν σε έως 12 μηνιαίες δόσεις, χωρίς να επιβαρύνεται ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος.

