ΑρχικήΚόσμοςΗ Γαλλία αρχίζει «πόλεμο» με Shein και Temu- Τι προβλέπει το νέο...

Η Γαλλία αρχίζει «πόλεμο» με Shein και Temu- Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο κατά της fast fashion

Η Βουλή της Γαλλίας ενέκρινε  ένα νομοσχέδιο που επιδιώκει κυρώσεις για τα προϊόντα ένδυσης fast-fashion, που πωλούνται από εταιρείες όπως τα κινεζικά Shein και Temu, με στόχο να συμβάλει στην αντιστάθμιση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων.

Η ψηφοφορία καθιστά την Γαλλία την πρώτη χώρα στον κόσμο που «νομοθετεί για να περιορίσει τις υπερβολές της fast fashion», δήλωσε ο Christophe Bechu, υπουργός οικολογικής μετάβασης.

Τα βασικά μέτρα περιλαμβάνουν την απαγόρευση της διαφήμισης για τα φθηνότερα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και μια περιβαλλοντική επιβάρυνση για τα είδη χαμηλού κόστους.

Η γαλλική αγορά ρούχων έχει πλημμυρίσει από φθηνά εισαγόμενα ρούχα, ενώ αρκετές εγχώριες μάρκες έχουν κηρύξει πτώχευση. Παρ’ όλα αυτά, τα κύρια επιχειρήματα που προβλήθηκαν από το κόμμα του προέδρου Μακρόν που υπέβαλε το σχέδιο νόμου ήταν περιβαλλοντικά.

«Η κλωστοϋφαντουργία είναι η πιο ρυπογόνος βιομηχανία», δήλωσε η αναπληρώτρια των Horizons, Anne-Cecile Violland, λέγοντας ότι ο κλάδος αντιπροσωπεύει το 10% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και ήταν ένας σημαντικός ρυπαντής των υδάτων, ξεχωρίζοντας την κινεζική εταιρεία Shein και τα «7.200 νέα είδη ένδυσης ανά ημέρα» ως χαρακτηριστικό παράδειγμα της fast fashion.

Η Γαλλία πρόκειται να εφαρμόσει κριτήρια όπως ο όγκος των ρούχων που παράγονται και η ταχύτητα κύκλου εργασιών των νέων συλλογών για να καθορίσει το τι ορίζει ως fast fashion, σύμφωνα με το νόμο.

Μόλις ο νόμος τεθεί σε ισχύ (απαιτείται ακόμα ψηφοφορία στη Γερουσία), θα δημοσιευθούν τα ακριβή κριτήρια.

Μια επιπλέον χρέωση που συνδέεται με το οικολογικό αποτύπωμα της fast fashion ύψους 5 € (5,45 $) ανά είδος σχεδιάζεται από το επόμενο έτος, ποσό που θα αυξηθεί στα 10 € έως το 2030. Ωστόσο, η χρέωση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% της τιμής ενός αντικειμένου.

Η Violland είπε ότι τα έσοδα από τη χρέωση θα χρησιμοποιηθούν για την επιδότηση παραγωγών βιώσιμων ρούχων, επιτρέποντάς τους να ανταγωνίζονται πιο εύκολα.

Παράλληλα με όλα αυτά, εγκρίθηκε άλλο ένα μέτρο για τον περιορισμό της διαφήμισης για την fast fashion, αν και ο συντηρητικός νομοθέτης Antoine Vermorel-Marques παρατήρησε ότι «η απαγόρευση της διαφήμισης για τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και ιδιαίτερα για τη μόδα, σημαίνει το τέλος της μόδας».

Η μόδα, και ιδιαίτερα οι μεγάλοι σχεδιαστές, αποτελούν ακρογωνιαίο λίθο της γαλλικής οικονομίας χάρη στους κορυφαίους οίκους πολυτελείας όπως η Louis Vuitton, η Chanel, η Hermes, η Dior και η Cartier.

Ωστόσο, στην αγορά που απευθύνεται στην πλειοψηφία, η Γαλλία έχει χάσει έδαφος από τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές Zara, H&M αλλά, και, πιο πρόσφατα, από τα κινεζικά μεγαθήρια Shein και Temu.

Τι απαντά το Shein

Εκπρόσωπος του Shein δήλωσε ότι το μόνο αποτέλεσμα του νομοσχεδίου θα είναι «να επιδεινώσει την αγοραστική δύναμη των Γάλλων καταναλωτών, σε μια εποχή που ήδη αισθάνονται τον αντίκτυπο της κρίσης κόστους ζωής».

Τόνισε, ταυτόχρονα, πως τα ρούχα της εταιρείας ανταποκρίνονται στην υπάρχουσα ζήτηση– διατηρώντας το ποσοστό απούλητων προϊόντων σε χαμηλά μονοψήφια νούμερα, τη στιγμή που οι παραδοσιακοί παίκτες μπορεί να έχουν περίσσευμα από απούλητα προϊόντα που φτάνει έως και το 40% της συνολικής παραγωγής.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ