ΑρχικήΚόσμοςΣας κατασκοπεύει το Air Fryer; Καμπανάκι για «υπερβολική επιτήρηση» από έξυπνες συσκευές

Σας κατασκοπεύει το Air Fryer; Καμπανάκι για «υπερβολική επιτήρηση» από έξυπνες συσκευές

Kαμπανάκι για «υπερβολική επιτήρηση» από έξυπνες συσκευές που συγκεντρώνουν τα προσωπικά μας δεδομένα, όπως το Air Fryer, κρούει η οργάνωση καταναλωτών «Which?».

Σύμφωνα με τον «Guardian», η οργάνωση δοκίμασε τρία air Fryer -συσκευές που αποτελούν όλο και περισσότερο βασικό στοιχείο των κουζινών- καθεμία από τις οποίες ζητούσε άδεια για την καταγραφή ήχου στο τηλέφωνο του χρήστη μέσω μιας συνδεδεμένης εφαρμογής.

Τα Air Fryer επιτρέπουν στους χρήστες να προγραμματίσουν το γεύμα τους για να ξεκινήσουν το μαγείρεμα πριν φτάσουν στο σπίτι. Δεν έχουν όλες οι φριτέζες αέρα τέτοια λειτουργία, αλλά αυτές που χρησιμοποιούν συχνά συγκεκριμένη εφαρμογή εγκατεστημένη σε smartphone.

Το «Which?» διαπίστωσε ότι η εφαρμογή που παρέχεται από την εταιρεία Xiaomi είναι συνδεδεμένη με ανιχνευτές για το Facebook και ένα διαφημιστικό δίκτυο του TikTok. Tα Air Fryer της Xiaomi και της Aigostar έστελναν τα προσωπικά δεδομένα των ανθρώπων σε διακομιστές στην Κίνα, παρόλο που αυτό επισημαινόταν στην ειδοποίηση απορρήτου, διαπίστωσε ο οργανισμός καταναλωτών.

Κατά τις δοκιμές, εξετάστηκαν επίσης έξυπνα ρολόγια που, όπως ανέφερε ο οργανισμός, απαιτούσαν «επικίνδυνες» τηλεφωνικές άδειες – με άλλα λόγια έδιναν πρόσβαση στο τηλέφωνο του καταναλωτή μέσω εντοπισμού θέσης, ηχογράφησης και πρόσβασης σε αποθηκευμένα αρχεία.

Το Γραφείο του Επιτρόπου Πληροφοριών (ICO) δήλωσε ότι οι τελευταίες δοκιμές καταναλωτών «δείχνουν ότι πολλά προϊόντα, όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες μας για την προστασία των δεδομένων αλλά και στις προσδοκίες των καταναλωτών».

Η ICO, η ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου για τη νομοθεσία περί προστασίας δεδομένων και δικαιωμάτων πληροφοριών, εκπονεί νέα καθοδήγηση για τους κατασκευαστές έξυπνων προϊόντων που θα δημοσιευθεί την άνοιξη του 2025. Οφείλει να περιγράψει σαφείς προσδοκίες για το τι πρέπει να κάνουν οι εταιρείες, ώστε να συμμορφωθούν με την νομοθεσία για την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Ο Harry Rose, συντάκτης του περιοδικού «Which?», υποστήριξε ότι οι κατασκευαστές έξυπνης τεχνολογίας συλλέγουν δεδομένα με ελάχιστη ή καθόλου διαφάνεια και ζήτησε ο κώδικας της ICO να «υποστηρίζεται από αποτελεσματική επιβολή, μεταξύ άλλων και κατά εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό».

Σε απάντησή της στο «Which?», η Xiaomi δήλωσε ότι ο σεβασμός της ιδιωτικής ζωής των χρηστών συγκαταλέγεται στις βασικές της αξίες και ότι τηρεί τους νόμους περί προστασίας δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου. «Δεν πουλάμε προσωπικές πληροφορίες σε τρίτους», ανέφερε. «Η άδεια καταγραφής ήχου στην εφαρμογή Xiaomi Home δεν ισχύει για την έξυπνη φριτέζα Xiaomi, η οποία δεν λειτουργεί απευθείας μέσω φωνητικών εντολών και συνομιλίας βίντεο».

Ένας αυξανόμενος αριθμός συσκευών στα σπίτια είναι συνδεδεμένες στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των θυροτηλεφώνων και των έξυπνων τηλεοράσεων.

Την περσινή Black Friday, η ICO ενθάρρυνε τους καταναλωτές να ελέγξουν αν τα έξυπνα προϊόντα που σκόπευαν να αγοράσουν διέθεταν φυσικό διακόπτη για να αποτρέψουν τη συλλογή φωνητικών δεδομένων. Ενθάρρυνε τους ανθρώπους να «είναι επιλεκτικοί ως προς το ποιος λαμβάνει τα δεδομένα σας» και να συνειδητοποιήσουν ότι κάποια από τα δεδομένα που τα προϊόντα ενθαρρύνουν να μοιράζονται κατά τη διάρκεια της εγκατάστασης δεν είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του προϊόντος.

Πηγή: Guardian

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ